La inițiativa unei orădence care face parte din conducerea companiei, Poșta Română a lansat primele cutii digitale de unde clienții pot ridica pachete de tip colet, fără a se mai deplasa la sediile oficiilor poștale, și la tarife sub media celor practicate de firmele de curierat.
Un avantaj e că serviciul va fi disponibil non stop, astfel încât destinatarii nu vor fi legați de un anume interval orar pentru a intra în posesia coletelor. În curând, la aceste dispozitive vor putea fi achitate și facturi, precum și taxe și impozite.
24 din 24, 7 din 7
Compania Națională Poșta Română și-a extins de vineri, 22 iulie, portofoliul de servicii, lansând primele cutii poștale digitale de tip locker, în acest an urmând să fie instalate în țară 3.000 asemenea dispozitive.
Primele două cutii digitale tip post-box au fost puse în funcțiune în două oficii poștale din București și din orașul Buftea, ca soluții de procesare pentru operațiunile de distribuire a coletelor, cu sau fără ramburs, accesibile clienților în regim self-service, non stop.
Acestea oferă expeditorilor posibilitatea de a trimite un colet la orice oră, fără a se mai deplasa la oficiile poștale, iar destinatarilor pe aceea de a le ridica oricând, eliminând astfel atât deplasarea la oficiile poștale, cât și constrângerile legate de un interval orar la care ar trebui să fie la domiciliu ori la locul de muncă pentru a le fi predate pachetele.
Practic, orice destinatar va fi înștiințat că își poate ridica pachetul printr-un SMS sau prin e-mail și, în plus, poate achita tariful pentru transport direct la un POS integrat în cutia poștală digitală.
Adaptarea la online
„Clienții au nevoie de flexibilitate și proximitate, iar acesta este încă un pas pentru a ne apropia de ei”, apreciază directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan, potrivit unui comunicat al companiei.
Inițiativa noului serviciu a aparținut unei orădence, Lidia Popa, care conduce Direcția Regionalizare - Centre de profit a CN Poșta Română, aceasta declarând BIHOREANULUI că scopul noului pas spre digitalizare este de aliniere la standardele comerțului online și de păstrare a poziției de operator național în domeniul serviciilor poștale.
Lidia Popa a precizat că în cursul acestui an vor fi date în funcțiune 3.000 astfel de cutii poștale, amplasate în întreaga țară, 1.000 în incintele oficiilor poștale, cu acces non stop, ca la ATM-urile băncilor, iar 2.000 în centre comerciale, gări, piețe, universități etc.
„Avantajul noului serviciu este că poți pune direct la cutia poștală digitală un colet și plătești expedierea la POS, la orice oră, fără să stai la cozi. Pentru început, la ele se face doar livrarea, însă anul acesta va fi posibilă și expedierea. De asemenea, pe aceste dispozitive dezvoltăm și un modul de plată a tuturor categoriilor de facturi, inclusiv taxe și impozite, serviciu care va fi disponibil în aproximativ o lună”, a spus Lidia Popa.
Tarifele noii forme a serviciului de coletărie sunt, potrivit acesteia, sub media celor practicate de firmele de curierat.