În mai puțin de 4 luni de la începerea lucrărilor pentru construirea pasajului rutier de pe DN 1 peste girația din intersecția cu centura Oșorhei și drumul spre Fughiu, acesta prinde contur odată cu montarea grinzilor.

Gata anul acesta

„Săptămâna aceasta a început montarea grinzilor. Până în prezent au fost montate 8 din cele 20 grinzi”, a informat miercuri Consiliul Județean Bihor.

Lucrările la acest pasaj, care va avea o lungime totală de 402 metri și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație, au început în 24 februarie anul acesta, iar stadiul de execuție a ajuns la 60%.

Proiectul a presupus și realizarea unei benzi suplimentare în mijlocul localității Oșorhei, la intersecția DN 1 cu DJ 767 E, care pleacă din centrul localității spre Copăcel. Banda suplimentară este pentru viraj la stânga, pentru cei care vin dinspre Aleșd. În plus, vor fi modernizate șase treceri de pietoni din interiorul localității, care vor fi dotate cu iluminare inteligentă așa încât la apropierea pietonilor intensitatea luminii se va mări.

Pe perioada desfășurării lucrărilor, traficul rutier a fost deviat pe centura Oșorhei și a fost realizată o bretea de legătură între DN1 și acest drum.

Lucrările sunt executate de asocierea firmelor Freyrom, Integrated Road Solutions, Inginerie Drumuri și Poduri și Procons Group, valoarea contractului fiind de 28,236 milioane lei, fără TVA, sumă asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027.

Termenul de finalizare prevăzut în contract este de 10 luni, ceea ce înseamnă că pasajul trebuie finalizat înainte de sfârșitul acestui an.

Dintr-o serie de 8

CJ Bihor are în proiect și alte 7 pasaje rutiere supraterane și subterane. Pentru unul subteran - care va fi situat sub intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu din Oradea - este în desfășurare licitația pentru desemnarea unui constructor. De asemenea, sunt în licitație trei pasaje supraterane și unul subteran care vor fi construite pe la ieșirile din oraș spre Arad, Cluj și Satu Mare.

Alte două pasaje rutiere vor fi construite în cadrul proiectului tram-tren, astfel încât traficul feroviar să nu-l intersecteze pe cel rutier pe centura Oradea peste calea ferată care leagă Oradea de Sânmartin și Băile Felix, respectiv pe sub podul CFR și centura Oradea în Ioșia, pentru devierea traficului de pe strada Cazaban pe direcția spre Sântandrei (strada Bujac).    

Plus 6 pasaje pietonale

De asemenea, CJ Bihor a demarat procedurile de licitație și pentru execuția a șase pasaje pietonale subterane. Unul va lega zonele comerciale ERA Shopping City și Oradea Shopping Center din Calea Aradului, iar altul va subtraversa Calea Aradului în zona magazinului Dedeman.

Celelalte patru pasaje pietonale vor fi construite pe sub centura Oradea, la intersecția cu DN 76 la ieșirea din Nufărul spre Sânmartin (urmând să aibă o lungime de 42 metri), în zona străzii Apateului (cu o lungime de 58 metri), în zona străzii Czaran Gyula, în spatele magazinului Hornbach (cu o lungime de 59 metri) și în zona Oradea Arena (cu o lungime de 90 metri).

Fiecare pasaj pietonal va avea o lățime de 4 metri, toate urmând să fie dotate cu scări, lifturi și rampe de acces.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!