Problemele omului de rând nu sunt deloc urgente pentru marile companii. A simțit-o pe pielea lui un pensionar din Oradea care, din greșeală, a plătit de 100 de ori mai mult decât factura pe care o avea de la Digi și se vede nevoit să aștepte cu zilele pentru a-și căpăta banii înapoi. „Acești bani nu li se cuvin, i-au primit eronat. Nu înțeleg ce au de rumegat”, spune Tiberiu Rațiu.

A uitat o virgulă

În vârstă de 79 de ani, orădeanul, fost economist, a ascultat sfaturile date de Digi în reclame și a învățat să plătească facturile pe internet.

„Mai demult, plăteam la ghișeu, dar cum tot recomandă să facem plățile online, m-am dus la banca unde îmi primesc pensia și le-am cerut să mă învețe să plătesc pe internet. M-au învățat, am aplicația bancară și așa plătesc de câteva luni”, a relatat Rațiu, joi, pentru BIHOREANUL.

Pe 12 februarie, imediat după ce a văzut că i-a intrat pe card pensia, în valoare de aproape 2.500 lei, a intrat în aplicație să își achite facturile, dar a făcut o greșeală, virând companiei Digi de 100 de ori mai mult decât trebuia!

„Eu aveam de plată 22,38 lei și am uitat să pun virgula, așa că plătit 2.238 lei. Era seară, așa că la bancă am mers a doua zi dimineața, pe 13 februarie, dar mi-au spus că nu pot anula tranzacția și trebuie să mă duc la Digi”, a spus pensionarul.

A mers la un birou al companiei de telecomunicații din centrul Oradiei, și-a expus problema și a fost trimis înapoi la bancă, după un extras de cont. „Le-am dus și extrasul de cont și am făcut o sesizare, așa cum mi-a spus angajata de acolo, de la birou. Mi-a spus să cer înapoi toată suma și așa am scris în sesizare”, a mai spus Rațiu. Și atât, pentru că de atunci pensionarul nu a primit niciun răspuns de la compania de telecomunicații, ceea ce îl nemulțumește profund.

„În ce țară ciudată trăim?”

În timp ce așteaptă să-și primească banii înapoi, pensionarul s-a dus la același birou Digi de mai multe ori, fără să rezolve ceva. A cerut să vorbească și cu un director al sucursalei, dar i s-a răspuns că poate găsi o persoană cu funcții de conducere doar la București.

„Mi-au spus că voi primi răspuns în 30 de zile, dar nu pricep de ce nu pot rezolva rapid, în ce țară ciudată trăim? Este clar că a fost o greșeală. Banii ăștia nu li se cuvin, ei când au văzut că au primit de 100 de ori mai mult trebuiau să rezolve problema. Este o situație clară și simplă”, s-a plâns orădeanul, deranjat de felul în care companiile își tratează clienții. 

Suma este importantă pentru el, fiind aproape cât toată pensia lui. „Am bani puși deoparte, dar dacă nu aveam, ei mă lăsau să mor de foame”, a mai zis pensionarul.

Joi, Rațiu a depus o sesizare și la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bihor, sperând că o instituție a statului va mobiliza compania Digi să-i returneze banii cât mai curând: „Eu trăiesc din acești bani, iar cei de la Digi clocesc pe ei”.

UPDATE: După 21 de zile, și-a primit banii

Luni, 4 martie, orădeanul Tiberiu Rațiu și-a primit banii înapoi, la 21 de zile după ce a semnalat problema către Digi.

„La ora 11.03, am primit mesaj de la bancă cu notificarea că banii mi-au intrat în cont”, a declarat bărbatul pentru BIHOREANUL.

Haios este că primul lucru pe care pensionarul l-a făcut a fost... să plătească factura Digi. Pentru că i-a fost returnată întreaga sumă pe care a plătit-o către Digi, așadar a rămas restanta la factură, a făcut o tranzacție online prin care și-a achitat datoria. De data aceasta, fără nicio greșeală...

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!