Deşi terminalul al doilea al Aeroportului Internaţional Oradea trebuia să fie gata în luna septembrie, asocierea UTI Grup şi Eldiclau a rămas în urmă, adunând până acum penalităţi de aproape 300.000 euro.

Răspunzând unei întrebări adresate, marți, de BIHOREANUL într-o conferință de presă, preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor, a spus că vina nu aparţine autorităţii publice şi nici Aeroportului, entitatea care a semnat contractul cu asocierea UTI Grup - Eldiclau.

"Sunt motive independente de Consiliul Judeţean. Le-am explicat constructorilor că vom fi foarte duri cu partea de penalităţi. Nu prea ne-au ascultat şi prea puţin au lucrat anul trecut. Anul acesta au lucrat, dar sunt într-o întârziere. Calculele duc deja undeva la 300.000 euro penalităţi de întârziere", a spus Pásztor.

Preşedintele CJ speră ca lucrările să fie finalizate în luna decembrie. Totuşi, acesta a precizat că va mai dura până când terminalul să fie operaţional deoarece va trece printr-o procedură de autorizare pentru echipamentele de siguranţă şi control din partea mai multor entităţi, cum ar fi Poliţia de Frontieră şi SRI. Un termen realist indicat de Pásztor a fost primul trimestru al anului 2019.

Conform proiectului "Construire, extindere şi modernizare terminale de pasageri la Aeroportul Oradea", s-a construit o clădire cu suprafaţa de 2.925 mp, capabilă să găzduiască aproximativ 600 de pasageri în acelaşi timp.

Constructorul va amenaja şi o parcare nouă, cu 128 locuri pentru autoturisme, 3 locuri pentru autocare, 6 locuri de staţionare pentru autobuze, 5 locuri de parcare pentru autoturismele unor persoane cu mobilitate redusă şi 14 locuri pentru taximetre. Lucrarea s-a adjudecat la valoarea de 21.796.000 lei.

Banii sunt asiguraţi din alocări de la Guvern, prin Consiliul Judeţean, respectiv printr-o cofinanţare de 25% pe care trebuie să o asigure Aeroportul Oradea. În acest sens, Aeroportul a deschis o linie de împrumut de 6,7 milioane lei. Împrumutul a fost luat pe o perioadă de 10 ani, cu o perioadă de graţie de 3 ani de la finalizarea lucrărilor la terminal.

Amintim că de la finalul lunii octombrie, după retragerea companiei low cost Ryanair, Aeroportul Internaţional Oradea a rămas fără curse externe, fiind operate doar zborurile de Bucureşti.

Recent, într-o conferinţă de presă la Oradea, directorul Tarom, Wolff Werner-Wilhelm, a anunţat că operatorul aerian de stat va lansa, din decembrie, zboruri directe de la Oradea la Barcelona, pe aeroportul principal El Prat, şi de la Oradea în Italia, fie Milano, fie Roma. Biletele nu au fost puse încă în vânzare. Preşedintele CJ a spus că se aşteaptă ca acest lucru să se întâmple săptămâna aceasta.