Visit Oradea a închis recent un proiect finanțat din fonduri europene menit să contribuie la dezvoltarea turismului în orașul de pe Crișul Repede.

Printre altele, s-a realizat o analiză atentă - denumită „raport de amprentă digitală” - asupra website-urilor și paginilor de social media ale principalilor „jucători” de pe piața turistică locală, cuprinzând o serie de recomandări privind îmbunătățirea acestora.

Nota digitală generală dată de specialiști după analiza a 100 de site-uri și canale social media ale unor hoteluri, restaurante, instituții de cultură și de evenimente, aquapark și chiar ale Visit Oradea a fost de 62 din 100.

„Au fost surprize plăcute și mai puțin plăcute. Este nevoie de mai multă educare în domeniul social media și prezență online. Ne dorim să ajungem la acești steakholderi, adică la aceste entități care lucrează cu turiștii, și chiar să facilităm noi astfel de programe pe viitor. Un prim pas a fost făcut prin acest proiect, odată cu furnizarea unei serii de recomandări fiecăreia dintre entități în ceea ce privește prezența online”, a spus Alexandru Chira, directorul APTOR, într-o conferință ținută la încheierea proiectului.

De asemenea, în cadrul aceluiași proiect, denumit „Întărirea capacității de gestionare și coordonare a dezvoltării turismului de la nivelul municipiului Oradea”, a fost creată o platformă de tip CRM (Customer Relationship Management) la nivel de destinație turistică, unde vor fi centralizate și comunicate diferite date, actualizări, evenimente, recomandări, pe care Visit Oradea și partenerii săi HoReCa, instituțiile de cultură, spațiile de agrement etc. să le poată folosi pentru informarea cât mai bună a clienților / turiștilor.

Valoarea totală a proiectului a fost de 458.000 lei.


Finalizarea proiectului „Întărirea capacității de gestionare și coordonare a dezvoltării turismului de la nivelul municipiului Oradea - VisIT Oradea”

Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și regiune (Visit Oradea) anunță implementarea cu succes a proiectului cu titlul „Întărirea capacității de gestionare și coordonare a dezvoltării turismului de la nivelul municipiului Oradea - VisIT Oradea”, Cod MySMIS2014+/SIPOCA: 150850/966.

Proiectul este implementat în perioada 04.07.2022-04.09.2023 cu sprijinul financiar oferit prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, componenta „Consolidarea capacității ONG-urilor și partenerilor sociali de a se implica în formularea și promovarea dezvoltării la nivel local”.

În cadrul conferinței de finalizare al proiectului, care a avut loc în 1 septembrie, susținut de Alexandru Chira, director general Visit Oradea, au fost prezentate scopul proiectului, obiectivele specifice și livrabilele.

Scopul proiectului a fost de a contribui la sprijinirea relansării și dezvoltării turismului la nivelul municipiului Oradea, prin implementarea unor proceduri și instrumente noi, participative, de colectare și analiză a informațiilor din domeniu. 

Atingerea scopului proiectului s-a realizat prin îndeplinirea a trei obiective specifice: diagnosticarea principalelor provocări și obstacole întâmpinate de actorii relevanți din turismul orădean în ceea ce privește prezența în mediul online; dezvoltarea unei platforme informatice pentru facilitarea interacțiunii digitale dintre actorii principali din turism și administrația publică locală; și întărirea capacității de definire, implementare și monitorizare a politicilor publice locale, în vederea impulsionării turismului la nivelul municipiului Oradea.

Prin intermediul proiectului s-au realizat și livrat:

- Curs de formare IT, Word & Excel, 6-9 decembrie 2022, Oradea

- Curs managementul destinației, 26-29 iunie 2023, Oradea

- Raport de influență digitală +rapoarte individuale 100 stakeholderi

Raport analiză prezență digitală și analiză fișă recomandări pentru 100 stakeholderi

Creare platformă de tip CRM la nivel de destinație turistică (peste 100 beneficiari)

Organizarea a 4 întâlniri de lucru: 30 iunie, 18 august, 31 august, 1 septembrie

Platforma (Customer Relationship Management system) CRM permite organizarea digitală, cu informații despre partenerii din ecosistemul turistic local (reprezentanți ai industriei ospitalității – hoteluri, restaurante, cafenele, muzee, teatre, operator de transport etc.) Platforma facilitează integrarea bazelor de date fragmentate, incomplete sau suprapuse, creând o bază de date consolidată cu informații corecte și actualizate, permite realizarea de pachete turistice alături de parteneri pentru creșterea atractivității destinației și permite integrarea complexă a datelor disponibile, respectiv generarea de rapoarte care sprijină politicile publice locale în domeniul turismului. Platforma conține module extrem de utile precum Profil Partener, Media/PR, Evenimente organizate la nivel de destinație turistică, Excursii de familiarizare (cu scopul promovării destinației), Marketing, Inventar dar și un panou de control care poate furniza raportări către administrator – Visit Oradea.

Proiectul s-a desfășurat în intervalul 4 iulie 2022 – 4 septembrie 2023. Valoarea totală a proiectului este de 458.702,00 RON. Visit Oradea contribuind la realizarea proiectului cu 7.920,80 RON, reprezentând cofinanțarea din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectului.

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!