Ultimele sondaje de opinie, potrivit cărora UDMR nu va atinge procentul de 5% pentru a putea avea reprezentanţi în Parlamentul European, i-a determinat pe reprezentanţii Uniunii să ia măsuri disperate şi să apeleze la sloganuri alarmiste de campanie.

Locul sloganului general "Europa puternică, o Transilvanie în dezvoltare" l-au luat, în ultima zi de campanie, mesaje naţionaliste extreme, cu iz de disperare, neobişnuite la UDMR.

"Duminică să fim mulţi, să ne arătăm puterea. Participarea masivă a românilor să nu pericliteze reprezentarea maghiarilor. Să învingă unitatea maghiară. Să nu intre doar partidele româneşti în Parlamentul European", se arată în ultima reclamă electorală a UDMR publicată vineri de Bihari Naplo, pe o pagină întreagă.

"26 mai: proba de foc a maghiarimii. Va învinge unitatea maghiară, sau naţionalismul român? Să arătăm puterea unităţii din bazinul carpatic!", este un alt mesaj vehiculat în ultima perioadă de campanie.

UDMR s-a folosit, ca vector electoral, şi pe "patronul" spiritual de la Budapesta, şeful guvernului maghiar, Viktor Orban, care apărea în machetele publicitare ale formaţiunii dând mâna cu preşedintele UDMR, Kelemen Hunor, şi având următorul mesaj către alegătorii maghiari din Ardeal: "Cei care vor ca maghiarii să aibă o voce comună puternică în Europa trebuie să voteze cu UDMR".

De menţionat că, printre "sfaturile practice" adresate electoratului maghiar de către UDMR se numără atât acela de a vota, pe lângă lista UDMR, şi cu "Da" la ambele întrebări de la referendumul convocat de preşedintele Klaus Iohannis, cât şi acela adresat posesorilor de dublă cetăţenie, română şi maghiară, de a nu vota multiplu, şi în Ungaria, ci doar listele de candidaţi din România.