Pentru unii elevi care susţin anul acesta Bacalaureatul ghilimelele sunt puse ca să "ştii tu, ca cititor, că n-a zis asta autorul", iar rolul verbelor la imperfect este "să ne arate că lumea asta chiar e imperfectă, poţi să faci tu bine cât poţi, să te duci la biserică, să-ţi faci temele, să nu minţi şi tot de calcă maşina sau faci cancer". Şi "nu putem avea imagini poetice, pentru că textul nu e cu fotografii".

Potrivit stirileprotv.ro, nici măcar melodia "Mă-ta are cratimă" n-a reuşit să-i facă pe elevii români să înţeleagă sensul cratimei. Ei cred că "rolul cratimei este de a ajuta, de a uşura deplasarea, mersul pe jos...".

Alţi absolvenţi de liceu au confundat cel mai important examen din cei 12 ani de şcoală cu o conversaţie cu amicii din cartier. "Tipul de perspectivă narativă în Accidentul este una foarte foarte nasoală, dacă-mi permiteţi să spun mai modern. Ce accident are o perspectivă veselă?".

"Eu am comentat două pagini şi ce vroiaţi aproape tot, numai tropi nu ştiu ce este. Poate e greşit subiectul", s-a plâns un altul.

Un alt licean a arătat, prin felul în care scrie, că a stat mai degrabă anul acesta pe site-urile de socializare decât la şcoală, mizează pe mila profesorilor şi chiar îndrăzneşte să cerşească o notă de trecere: "Va rog eu sa-mi DATZI cinci, am probleme acasa nici nu VRETZI sa SHTITZI. FACETZIMI un bine sint amarat."