Primăria Oradea a anunţat, vineri, prelungirea cu 15 zile a termenului de evaluare a propunerilor de brand de oraș, dat fiind numărul mare de propuneri de însemne grafice primite, peste 180.
„Concursul s-a încheiat pe 11 martie, ora 11:00 și, așa cum s-a anunțat inițial, juriul analizează ofertele depuse în termen de 15 zile lucrătoare începând cu data de 12 martie, iar în situația unui volum mare de propuneri acest termen va putea fi extins cu încă maxim 15 zile lucrătoare”, aminteşte un comunicat al municipalităţii.
După cum se ştie, concursul pentru brandul oraşului a fost lansat la începutul lunii februarie de Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR), premiul alocat câşigătorului fiind de 47.000 de lei brut.
Directorul APTOR, Mihai Jurca, a declarat că, după finalizarea acestui proces se selecţie, logo-ul va fi implementat într-un manual de brand și într-un plan de marketing. Propunerile sunt analizate de un juriu format din 7 persoane: un reprezentant al APTOR, un reprezentant al societăţii civile şi un reprezentant al mass-media, profesionişti şi experţi în design sau marketing.
În urma unui proiect de poziţionare pe piaţă, realizat de compania Branzas Design şi prezentat de Mihai Jurca, a rezultat că esenţa brandului Oradiei este "Oraşul în care te regăseşti" şi că brandul în sine ar trebui să fie "masculin, voluntar, deschis noutăţii, harnic, pragmatic, pozitiv, cu spirit de echipă, orientat către soluţii, vesel, civilizat, modern însă cu rădăcini adânci, un adevărat liant între generaţia tânără caracterizată prin inovaţie şi nonconformism şi cea matură, conservatoare şi tradiţionalistă".
Potrivit regulamentului, logo-ul Oradiei va trebui să fie reprezentativ pentru oraş, atractiv, memorabil, dar mai ales original. De asemenea, logo-ul nu trebuie să conţină "simboluri care pot fi asociate doar cu o singură cultură, etnie, religie, eveniment sau o organizaţie anume", nici "elemente comune, frecvent folosite, nereprezentative sau cu mai multe înţelesuri".