Site-ul declic.ro, care găzduiește petiții dintre cele mai variate, s-a îmbogățit cu încă o revendicare. Un bihorean strânge semnături în speranța că pe ruta feroviară Oradea – Vașcău, abandonată în urmă cu mai mult de patru ani din lipsă de clienți, va fi reparată și circulația trenurilor reluată.
„Cotidianul liniei este unul sumbru și reprezentat de neputința autorităților. Din 1 ianuarie 2020, de aproape doi ani nu mai circulă vreun tren pe această linie, după ce operatorul privat IRC - Interregional Călători s-a retras”, a scris László Bereczki pe site-ul de petiții, în care reclamă faptul că „pentru locuitorii din zonă a rămas doar alternativa transportului rutier, mai costisitor, riscant și aproape inexistent”.
„Dorim reabilitarea liniei de cale ferată Oradea - Vașcău și punerea din nou în funcțiune a trenurilor atât de marfă, cât și de persoane”, afirmă inițiatorul petiției, lansată luni, și care până marți după-amiază a strâns 555 de semnături.
Linia feroviară Oradea – Vașcău, în lungime totală de 116,70 km, a fost dată în folosință pe porțiuni, între anii 1885 – 1887. În prezent, este închisă între stațiile Oradea - Băile Felix și Holod - Vașcău și închisă definitiv între stațiile Băile Felix – Holod.
Ruta a fost operată până în decembrie 2019 de firma privată Interregional Călători, care din 1 ianuarie 2020 a renunțat la ea din cauza lipsei de rentabilitate.
Pe de altă parte, trebuie menționat că reabilitarea unei linii ferate este extrem de costisitoare, lucrările de modernizare a liniei Cluj Napoca – Episcopia Bihor, în derulare de anul trecut, fiind finanțată cu aproape 2 miliarde de euro din fonduri europene.