Florin Piersic jr. a încercat mereu să scape de sub influenţa numelui pe care-l poartă. S-a ferit să colaboreze cu tatăl său şi nu a suportat niciodată comparaţiile cu acesta. Chiar şi ferindu-se de prea multă publicitate, a devenit totuşi cunoscut şi premiat ca actor, regizor şi scriitor.

La Oradea, publicul are şansa să-l vadă jucând într-o comedie ce prezintă veşnica luptă între subaltern şi superior.

Anti-star

Deşi s-a ferit mereu de comparaţii cu celebrul lui tată, Florin Piersic jr., ajuns acum la 42 de ani, a ales tot o carieră de actor. În 1991 a absolvit Academia de Teatru şi Film, dar spectacolul care l-a consacrat a apărut abia în 2002. Deşi nu era o reprezentaţie de teatru clasic, one man show-ul "Sex, drugs and Rock&Roll" i-a adus premiul UNITER pentru cel mai bun actor.

În colajul de monologuri adaptate după textul dramaturgului american Eric Bogosian, Piersic jr. interpreta nu mai puţin de şase roluri, jucând un dependent incapabil să renunţe la droguri, un chitarist de succes şi un bărbat ce-şi lasă la o parte inhibiţiile la o petrecere a burlacilor, iar într-un alt registru pe un om de afaceri preocupat doar de bani, un doctor dezinteresat şi un artist neînţeles.

Spectacolul s-a jucat trei ani cu sala plină şi i-a adus prima porţie de celebritate. Deşi "Sex, Drugs and Rock&Roll" e un show mai degrabă de pub, a fost reprezentat şi pe mari scene ale ţării. "A fost un fenomen izolat. "Sex, drugs..." e cel mai bun material care s-a scris vreodată pentru un singur actor. În mod normal, publicul se împarte în continuare în două tabere distincte", spune Piersic jr., referindu-se la diferenţa dintre publicul clasic şi cel care preferă teatrul nonconformist.

Actorul, om sărac

După primul mare succes, Piersic jr. s-a axat mai mult pe filme şi a avut roluri pasagere în producţii hollywoodiene precum "Callas Forever", celebra peliculă a lui Franco Zefirelli, dar şi în "Tinereţe fără tinereţe", o producţie după Mircea Eliade filmată în România şi regizată de câştigătorul a şase premii Oscar, Francisc Ford Coppola.

Piersic jr. a început şi el să regizeze, iar unul dintre filmele pe care şi-a pus amprenta este "Eminescu versus Eminem". A scos şi două volume de proză ("Opere cumplite" şi "Romantic Porno"), dar pe scene a urcat mai rar.

Nu are contract cu vreun teatru simţind, spune el, că nu se poate exprima într-un mediu închis şi preferând trupele independente. "Actorii simt că sunt răsplătiţi doar când ies la aplauze şi realizează că sacrificiul lor n-a fost inutil. În momentele alea trăiesc nişte senzaţii pe care niciun om obişnuit nu şi le poate imagina. Da, e adevărat, aplauzele nu ţin de foame, nimeni din public nu s-a gândit să arunce în actori cu teancuri de euro, actorii n-au privilegiile maneliştilor", spunea Florin Piersic jr., într-un interviu, convins că actorii de teatru şi-au asumat condiţia de oameni săraci.

Supremaţia şefului

Orădenii au ocazia rară de a-l vedea pe Florin Piersic jr. jucând în cadrul Festivalului Toamna Orădeană. În spectacolul "Zaruri şi cărţi" interpretează rolul unui şef mereu irascibil, care vrea să-şi impună punctul de vedere în faţa unui subordonat optimist (Petre Fumuru), dar cam greu de cap. Producţia Teatrului Metropolis este regizată de Piersic jr., după un text de Sam Henry Kass pe care tot el l-a tradus.

"Nu trebuie să-ţi baţi capul prea mult ca să înţelegi "Zaruri şi cărţi". Nu e genul de piesă de la care spectatorii pleacă frustraţi şi chinuiţi de întrebări existenţiale. E pur si simplu o comedie de situaţie, cu un dialog genial", spune el. Spectacolul este programat pe miercuri, de la ora 20, la Casa de Cultură Oradea (fosta sală Arlus).