Podul Mareşal Constantin Prezan, cunoscut orădenilor mai degrabă sub numele de Dragoş Vodă sau Macio, a fost deschis circulaţiei joi seară, la ora 18, fără tăieri de panglici sau discursuri. De altfel, la momentul inaugurării nu au fost prezenţi niciunul dintre edilii orădeni. Abia după câteva minute, primarul Ilie Bolojan a trecut podul, neînsoţit, la volanul maşinii de serviciu.

La ora 18 fix, poliţiştii locali prezenţi la ambele capete ale podului au dat drumul concomitent traficului, în timp ce de ambele părţi se formaseră mici cozi de aşteptare. Echipajele Poliţiei Locale Oradea au împărţit primilor 500 de şoferi fanioane inscripţionate cu stema oraşului pe o parte, respectiv cu imaginea podului pe cealaltă.

Primele 400 de fanioane s-au epuizat în 10 minute, iar toate au fost împărţite în aproximativ 15 minute. Ce-i drept, după forforta iniţială, ritmul s-a mai calmat, iar după circa jumătate de oră pe podul din zona Dragoş Vodă mai treceau doar câteva maşini pe minut.

Între şoferii care au vrut să-l testeze primii s-au numărat fostul director al ABA Crişuri, Dumitru Voloşeniuc, şi consilierul local Cristian Puşcaş.

Inaugurarea podului Mareşal Constantin Prezan a atras şi câteva zeci de pietoni, care au sesizat, însă, faptul că deocamdată pe ori lângă pod nu au fost montate coşuri de gunoi. În schimb, şoferii s-au arătat nemulţumiţi de faptul că giraţia de la intrarea pe pod din strada Făcliei este semnalizată deocamdată doar cu un cerc desenat pe asfalt.

Construcţia podului care leagă străzile Dragoş Vodă şi Făcliei a început în 2010 în urma unui parteneriat public-privat între municipalitate şi firma Macio, deţinută de un investitor italian care şi-a asumat lucrarea din bani proprii, în schimbul unor terenuri situate în imediata vecinătate. Doi ani mai târziu, însă, firma a intrat în blocaj financiar.

Lucrarea - în valoare totală de 2,6 milioane euro - a fost finalizată apoi din bani publici. Din suma totală, 1,6 milioane euro reprezintă investiţia Primăriei.