Aptitudinile cognitive ale elevilor de clase primare sunt perturbate de poluarea fonică, a dezvăluit un studiu făcut pe 2.700 de elevi din orașul spaniol Barcelona.

Cercetarea a urmărit copiii cu vârste între 7 și 10 ani în timp ce erau la școală, ca să afle impactul zgomotelor din trafic asupra dezvoltării acestora. Vârsta a fost anume aleasă pentru că este considerată critică în dezvoltarea memoriei și a capacităților de concentrare a atenției, aptitudini esențiale în procesul de învățare.

Studiul a dezvăluit că elevii expuși la niveluri ridicate de poluare fonică provocată de traficul rutier, au o dezvoltare a memoriei cu 23% mai redusă decât alți copii, care nu învață într-un ambient gălăgios.

Zgomotele reprezintă al doilea factor dăunător sănătății umane, după poluarea aerului, iar Organizația Națiunilor Unite a anunțat, în februarie, că poluarea fonică din orașe provoacă anual, doar în Europa, 12.000 de decese premature.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!