La Serviciu Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, orădenii aşteaptă minute în şir înghesuiţi ca în tramvai pe vremea lui Ceauşescu într-un spaţiu închis şi lipsit de aer pentru a-şi reînoi actele de identitate. Enervarea faţă de timpul pierdut în sala de aşteptare este întrecută doar de cea faţă de atitudinea portăresei, nepoliticoasă şi arogantă care împarte numerele de ordine.

"Această doamnă îşi confundă prea uşor meseria cu cea a unui "fost ofiţer de securitate" întâmpinând cetăţenii cu un ton ridicat, total necorespunzător, folosind exclusiv imperativul şi lipsa formulei de adresare de politeţe. Dacă cu ceva efort reuşesc să trec peste faptul că această "doamnă" mă tutuieşte, tonul acut, atitudinea sfidătoare, aroganţa complet nejustificată asociată cu funcţia ei, şi comenzile aruncate în aer de parcă cei prezenţi ar fi nişte copii de grădiniţă ("nu vorbi!", "nu deschide telefonul!", "nu deschide geamul!", etc, toate comenzi stridente), îmi ridică serioase semne de întrebare legate nu doar de rolul acestei doamne ci şi de situaţia ei psihică", a reclamat Adina Achim.

Orădeanca, stabilită în străinătate, a încercat, la începutul lunii octombrie, să profite de vizita acasă pentru a-şi reînoi documentele de identitate şi a rămas şocată de atitudinea angajaţilor SPCLEP Oradea.

"După 45 de minute de aşteptat într-o sală neaerisită, în care singurul sunet pe care l-am auzit au fost tonalităţile isterice ale acestei "doamne", spectatoare asiduă a televizorului pus pe telenovele, dânsa a introdus cu nesimţire în faţa noastră, a celor care aşteptam într-un mod educat, cel puţin cinci persoane (cunoscuţi ai dânsei şi doamnelor din instituţie) la ghişeele de predare a documentelor fără ca acestea să treacă prin "plăcerea" de a aştepta o oră acolo", a povestit femeia.

Reclamaţia orădencei a ajuns pe masa primarului Ilie Bolojan care şi-a notat cele sesizate şi a retransmis-o conducerii SPCLEP Oradea cu ordinul de a lua măsuri.

"Înclin să cred că doamna care împarte numerele de ordine, angajat al unei firme de pază care are contract cu Primăria, s-a purtat necorespunzător, aşa că luăm în calcul ca acolo să fie detaşat un poliţist local, cineva cu experinţă în lucrul cu publicul. În schimb, deşi nu cred că aparatul Primăriei funcţionează perfect, nu sunt de părere că la SPCLEP ar fi o delăsare", a declarat Bolojan.

În apărarea subalternilor săi, şeful SPCLEP Oradea, Nicoleta Cherei, spune că timpii de aşteptare au fost prelungiţi fără ca personalul instituţiei să aibă vreo vină. "Începând din 30 iulie a fost introdus, la nivel naţional, un nou sistem informatic iar acesta nu funcţionează la parametri. La problemele de acces în baza de date se adaugă numărul mare de operaţiuni care trebuie făcute în plus fapt pentru care timpii de aşteptare se prelungesc", spune Cherei.

Şeful SPCLEP a verificat pe camerele de luat vederi din sediu cele reclamate de orădean şi recunoaşte că a existat o persoană introdusă la ghişeu fără să aibă numărul de înregistrare dar spune că a fost un caz excepţional.

"Am verificat şi era vorba de o doamnă care avea număr de înregistrare de câteva zile înainte, a mai fost la ghişeu, şi a fost chemată de noi pentru lămurirea unei situaţii. De altfel, se şi vede pe înregistrare că era nemulţumită de această situaţie", a declarat şefa serviciului.

Având în vedere cozile de la ghişee, pentru a evita timpii pierduţi, reprezentanţii SPCLEP recomandă orădenilor să se programeze la ghişeu folosind aplicaţia de pe portalul serviciului.