Pregătirile firmelor care au câștigat licitații pentru deszăpezirea drumurilor din Bihor - naționale, județene și comunale - trebuie să aibă în vedere nu doar obligația de asigurare a unor condiții optime pentru șoferi, ci și schimbările climatice, din cauza cărora iarna ar putea fi mai blândă, astfel că și bugetele vor fi mai drămuite.
Potrivit unui comunicat transmis joi de Prefectura Bihor, la reuniunea pe acest subiect desfășurată în aceeași zi au participat reprezentanți ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Crișana, Inspectoratului de Poliţie Judeţean, Jandarmeriei Bihor, Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Oradea, Secției Drumuri Naționale Oradea și Inspectoratului Școlar Județean.
Prefectura a transmis că la nivelul județului, în ce privește deszăpezirea drumurilor naționale există un contract în derulare până în anul 2025, firma responsabilă făcând un stoc de materiale antiderapante de 107 tone nisip, 895 tone sare și 5,8 tone alte materiale, și având 87 utilaje pentru intervenții, cu rezerve de combustibil de 2 tone.
Pentru deszăpezirea drumurilor județene, Consiliul Județean Bihor a încheiat cinci contracte pentru tot atâtea zone în care a împărțit județul, firmele având 6.400 tone de nisip și 670 tone de sare, 90 utilaje pentru intervenții și rezerve de combustibil de 49 tone.
De deszăpezirea drumurilor comunale sunt responsabile primăriile, care au în derulare 17 contracte, pentru aceste intervenții existând în depozite 3.114 tone nisip, 1.888 tone sare și 325 tone alte materiale antiderapante. Tot pentru deszăpezirea drumurilor comunale în Bihor sunt pregătite 260 utilaje, pentru care există rezerve de carburant de 64 tone.
„Am demarat din timp procedurile de pregătire pentru sezonul rece pentru a asigura condiții de trafic optime și în acest an. Trebuie să luăm în calcul atât schimbările climatice din utimii doi ani, cât și adaptarea bugetului la noua realitate economică”, a declarat prefectul Dumitru Țiplea în întâlnirea de lucru.
Altfel spus, drumarii trebuie să asigure condiții de circulație bune pentru șoferi, dar să aibă în vedere și să nu facă risipă în intervenții, având în vedere că iarna ar putea fi mai puțin aspră, iar autoritățile care plătesc intervențiile au fondurile limitate.