Societatea OTL poate lansa licitaţiile pentru achiziţionarea componentelor şi serviciilor necesare modernizării unui tramvai de tip Tatra T4D + B4D, vechi de peste 30 de ani, după ce aleşii locali au aprobat, joi, alocarea sumei de 406.000 euro pentru realizarea prototipului.

Deja de câteva luni, OTL a trimis tramvaiul la Arad, unde acesta a fost decopertat şi inspectat, astfel încât să se poată proiecta modernizarea acestuia.

"Tramvaiul a fost decopertat, ca să aflăm ce trebuie făcut. Lucrarea în sine nu a început încă. În schimb, am aflat starea caroseriei, a boghiului, a şasiului şi, din discuţii cu proiectanţi, furnizori şi constructori, am aflat ce trebuie făcut", a declarat pentru BIHOREANUL directorul OTL, Csuzi Istvan.

Potrivit acestuia, săptămâna viitoare vor fi lansate caietele de sarcini, modernizarea urmând să fie realizată pe bucăţi. "Vor fi mai multe caiete de sarcini, pe caroserie, pe boghiu, pe design interior şi fiecare câştigător îşi va face treaba lui", a mai spus Csuzi.

Suma estimată pentru investiţie, fără TVA, este de 341.200 euro. "Această modernizare înseamnă practic un tramvai aproape nou, fiind schimbate sau recondiţionate tracţiunea, şasiul, boghiul, o caroserie nouă, interior nou şi introducerea climatizării şi sistemului de încălzire", a explicat directorul OTL.

Societatea a primit din partea proiectanţilor câteva variante de imagini referitor la felul în care ar putea să arate noul Tatra T4D + B4D, iar pe pagina sa de Facebook viceprimarul Mircea Mălan îi îndeamnă pe orădeni să-şi spună şi ei părerile.

Lucrările de modernizare a tramvaiului ar urma să dureze circa 5 luni. "Dacă prototipul va fi un succes, pe Axa 4 a POR vom putea moderniza şi altele, rămâne de văzut câte bucăţi, căci depinde foarte mult de ce sumă vom primi. Aceste investiţii sunt între priorităţile OTL", a mai precizat Csuzi Istvan.

În documentul trimis Consiliului Local, reprezentanţii OTL au subliniat faptul că parcul societăţii este format din 70 de tramvaie acţionate electric, din care 60 au fost fabricate între 1970 şi 1981, iar 10 (Siemens) sunt achiziţionate în 2008-2009. Totodată, operatorul de transport în comun spune că achiziţia unor tramvaie noi ar fi prea costisitoare, ele costând între 1.200.000 euro şi 2.200.000 euro.