Noul sistem, mai modern, e printre puţinele de acest gen implementate la primăriile din ţară şi funcţionează pe site-ul www.oradea.ro începând de ieri, potrivit unui comunicat din partea municipalităţii.

La fel ca până acum, cei care doresc pot depune în orice zi şi la orice oră sesizări sau cereri online de informaţii publice care intră în competenţa Primăriei la rubrica "Sugestii", integrată în site.

Pentru ca operaţiunea să aibă succes, utilizatorii trebuie să respecte nişte paşi. Astfel, în primă fază ei trebuie să completeze formularul afişat, ţinând cont de faptul că acele căsuţe marcate cu steluţă sunt obligatorii. Petentul va primi apoi pe adresa de email scrisă în formular o notificare prin care trebuie să confirme operaţiunea.

"În continuare, cetăţeanului i se va comunica prin email, dacă cererea este validă, primind în acelaşi timp, în format electronic, numărul de înregistrare al cererii sau petiţiei sale. Ulterior, va mai primi un email cu răspunsul la petiţia sau reclamaţia sa", se mai arată în comunicare.

De precizat că petentul poate să verifice starea cererii depuse numai dacă a introdus CNP-ul corect. "Operarea aplicaţiei este foarte simplă, în orice moment fiind afişate instructiuni care ghidează cetăţeanul pe parcurs", mai precizează reprezentanţii municipalităţii.