Conturile Primăriei Oradea au crescut cu peste 27.000 de euro, după ce două societăţi comerciale au donat oraşului sume mari în fondul municipal de solidaritate. Prin acest fond, Primăria îşi doreşte să atragă sponsorizări pentru proiectele pe care le desfăşoară.

"La sfârşitul lunii decembrie 2010, Holcim România a depus în contul municipalităţii suma de 25.000 de euro, iar Vandana Com a donat, în luna ianuarie 2011, suma de 9.500 de lei", a anunţşat, marţi, Primăria.

Holcim a specificat că doreşte ca cei 25.000 de euro să ajungă la Centrul Oncologic de la Spitalul Municipal, în timp ce Vandana nu a dorit să ajute un proiect anume, urmând ca destinaţia banilor să fie stabilită printr-o hotărâre de Consiliu Local.

Firmele care doresc să facă donaţii în fondul de solidaritate al oraşului o pot face fie la trezonerie fie la casieriile Primăriei. "Donaţiile constând în viramente bancare se pot face în contul RO74TREZ07621370201XXXXX deschis la Trezoreria Oradea sau numerar depus la caseriile Primăriei Oradea", se arată în comunicatul trimis de municipalitate.

Agenţii economici pot decide care domeniu sau ce proiect al municipalităţii doresc să sponsorizeze. Firmele au şi alte posibilităţi de a ajuta municipalitatea pe lângă acordarea de numerar: livrarea de bunuri, executarea de lucrări sau prestarea unor servicii.

Firmele orădene sunt invitate să doneze sume din impozitul pe profit pentru finanţarea proiectelor oraşului. Conform Codului Fiscal firmele pot face sponsorizări în limita a 20% din impozitul pe profit datorat, fapt pentru care donaţia nu va afecta bugetul companiei.

"Firmele pot să facă sponsorizări din sumele de impozit pe profit pe care le au de achitat pe anul în curs. La sfârşitul fiecărui trimestru, acestea vor trece ca fiind sponsorizări şi nu vor reprezenta cheltuieli în plus. Le cerem firmelor din Oradea să redirecţioneze o parte din impozitul pe care oricum îl plătesc către proiectele Primăriei", a declarat pentru BIHOREANUL, consilierul local Florica Cherecheş.

În schimbul ajutorului primit, Primăria va promova imaginea şi numele donatorilor, asociindu-le cu proiectele realizate din banii lor. "Pentru sponsorizările primite, Primăria Oradea va trimite scurte rapoarte însoţite de fotografii, firmelor care au efectuat sponsorizarea şi totodată, va menţiona în conferinţele de presă şi în luările de cuvânt sponsorii care au venit în sprijinul proiectelor locale", se mai arată în informarea trimisă de Primăria Oradea.

Citeşti pe această temă şi: Primăria cere firmelor orădene să facă sponsorizări din impozitul pe profit