Oradea face parte din categoria oraşelor care trebuie, potrivit legii, să se înregistreze în Sistemul Naţional Electronic de Plată (SNEP) - sistem online de plată a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar - în etapa I, etapă ce cuprinde municipiile reşedinţă de judeţ şi localităţile cu populaţie mai mare de 150.000 de locuitori.

Ca efect al acestei obligaţii, Primăria Oradea a anunţat, marţi, că va transmite cereri de ofertă către toate băncile înrolate în SNEP, prin care aduce la cunoştinţă intenţia de selectare a unei unităţi bancare prin care să se realizeze plata electronică a impozitelor şi taxelor.

Principalul criteriul de selecţie va fi cel mai mic comision perceput de bancă, calculat ca procent la sumele încasate prin intermediul SNEP, precizează comunicatul Primăriei.

După cum se ştie, municipalitatea orădeană a implementat încă din 15 decembrie 2009 sistemul de plată online a impozitelor şi taxelor locale, precum şi a amenzilor contravenţionale, sistem  accesibil pe site-ul www.oradea.ro la secţiunea "Plăţi online". Până la această dată s-au efectuat prin acest sistem 4709 tranzacţii.

Prin hotărâre a Consiliului Local Oradea, s-a aprobat suportarea comisioanelor de încasare a impozitelor şi taxelor locale, prin orice instrument de plată, de către instituţia beneficiară, şi anume Primăria municipiului.