Primarul ales al Oradiei, Florin Birta, a precizat, marţi - după ce compania Ryanair a anunţat că reia, după o pauză de mai bine de doi ani, zborurile externe spre şi dinspre Oradea – că municipalitatea sprijină operatorul aerian cu 800.000 de euro.

Compania irlandeză Ryanair a fost "declarată câştigătoare" în urma unei proceduri de selecţie derulate de Primărie şi Aeroportul Oradea, a mai precizat Birta, fără să spună dacă şi ce alte companii aeriene au fost interesate de a obţine acest sprijin.

Amintim că, la jumătatea lunii august, consilierii locali orădeni au aprobat o schemă locală de ajutor de stat în valoare de un milion de euro pentru atragerea pe Aeroportul Oradea a unuia sau mai multor operatori care să crească conectivitatea aeriană a zonei. În acest sens, reprezentanţii aerogării au organizat o procedură de selecţie, termenul limită de depunere a solicitărilor fiind 17 septembrie.

Suma totală pusă la bătaie - şi aprobată de Comisia Europeană în contextul crizei Covid-19 care a afectat şi operatorii aerieni - a fost de 1 milion de euro, însă suma maximă care s-a putut acorda unei singure companii a fost de 800.000 de euro, adică exact cât oferă Primăria operatorului Ryanair. 

"Procedura publică de selecţie a ofertelor a fost publicată în data de 17 August şi ca urmare a analizei ofertelor depuse suntem bucuroşi să anunţăm azi că Ryanair a fost declarată câştigătoare pentru suma de 800,000 de euro (valoarea maximă/companie) şi, începând cu luna decembrie 2020, va opera 4 zboruri internaţionale cu două frecvenţe pe săptămână pentru fiecare destinaţie. Destinaţiile sunt: Londra, Milano (Bergamo), Bologna şi Dusseldorf", a transmis primarul ales Florin Birta. 

Schema de ajutor a fost pusă la punct de Asociaţia pentru Promovarea Turismului în Oradea şi Regiune (APTOR), care s-a ocupat şi de demersurile necesare pentru primirea aprobărilor din partea Comisiei Europene. 

Pe de altă parte, potrivit unui proiect de hotărâre publicat pe site-ul Primăriei Oradea, municipalitatea urmează să suplimenteze bugetul APTOR astfel încât asociaţia să investească 1.420.000 lei pentru "susţinerea campaniilor de promovare pentru destinaţiile operate de Ryanair".