Primăvara aduce la Teatrul Regina Maria trei noi spectacole, pentru publicul de toate vârstele şi gusturile.

Micii spectatori vor putea redescoperi povestea "Motanului încălţat", cu ajutorul păpuşilor şi muzicii de operă, în timp ce adulţii sunt ademeniţi cu o comedie bulevardieră, "Napoleon era fată", şi cu o piesă contemporană, "Uciderea ritualică a lui Gorge Mastromas", care prezintă viaţa eroului de la naştere până la moarte.

Motanul de la operă

Actorii Teatrului Regina Maria prepară noi spectacole pentru orădeni. Pe 22 februarie, cel mai tânăr public e invitat la premiera "Motanul încălţat", adaptat după basmul lui Charles Perault şi transpus într-o variantă autohtonă. "Proiectul este inedit, fiind prima punere în scenă a acestui basm prin folosirea păpuşilor şi muzicii de operă", spune directorul artistic al trupei Arcadia, Florian Silaghi. Mai precis, pentru "coloana sonoră" va fi folosit libretul operei scris pentru acest basm, în 1961, de Cornel Treilescu.

"În spectacol se vor folosi atât înregistrări cu muzică de operă, cât şi dialogul între actorii-păpuşari", explică Silaghi. Scenografia şi păpuşile, mari de 1,5 metri, au fost pregătite de Mihai Pastramagiu, iar punerea în scenă îi aparţine lui Traian Savinescu, unul din cei mai căutaţi regizori ai teatrelor de copii din ţară. Spectacolul este adresat copiilor peste 7 ani şi este o încercare de a-i introduce în lumea muzicii clasice, primele două reprezentaţii fiind programate la Sala Arcadia duminică, 22 februarie, de la ora 11 şi apoi de la ora 13.

Încurcături comice

Trupa Iosif Vulcan lucrează în paralel la două premiere. Cea dintâi este comedia bulevardieră "Napoleon era fată", o adaptare de Sică Alexandrescu după o farsă americană, pusă în scenă la Oradea de Andrei Mihalache. "Este o poveste simplă, care se bazează pe comicul de situaţie şi de limbaj", spune directorul artistic al trupei, Victoria Balint.

Amatorii genului se pot aştepta la un spectacol care vorbeşte despre superficialitatea vieţii de cuplu, fiind presărat cu răsturnări de situaţie. Spectacolul - în care sunt distribuiţi Petre Ghimbăşan, Răzvan Vicoveanu, George Dometi, Alexandru Rusu, Ciprian Ciuciu, Alina Leonte, Angela Tanko, Lucia Rogoz, Georgia Căprărin şi Denisa Vlad - va avea premiera tot pe 22 februarie, la Sala Mare a Teatrului, de la ora 19.

15-bobi-pricop_bihoreanul.jpgViaţa lui Gorge

Cea de-a treia premieră marchează prima colaborare a Teatrului orădean cu unul dintre cei mai apreciaţi regizori ai "noului val", Bobi Pricop (foto), ale cărui spectacole ("Jocuri din curtea din spate", "Contra progresului", "Profu' de religie") au fost premiate şi s-au bucurat de succes la public, inclusiv la cel de aici, fiind reprezentate la Festivalul Internaţional de Teatru de la Oradea.

Acum, Pricop montează, în premieră naţională, un spectacol după piesa "Uciderea ritualică a lui Gorge Mastromas", a britanicului Dennis Kelly. "Povestea e contemporană, urmărind un personaj de-a lungul întregii vieţi. Începe cu momentul concepţiei lui Gorge Mastromas, interpretat de Richard Balint, şi se încheie cu ultimele momente din viaţa lui", spune regizorul. Spectacolul are o structură diferită, anumite fragmente ale vieţii protagonistului fiind povestite de nepotul acestuia, ultima persoană cu care are contact înainte de a muri.

"Spectacolul prezintă traseul personajului. În tinereţe îşi trăieşte viaţa cu principii, dar îşi dă seama că pentru a avea succes trebuie să mintă din tot sufletul. De atunci devine corupt şi imoral", relatează regizorul. Povestea este, deci, cât se poate de contemporană. Din distribuţie mai fac parte Ioana Dragoş Gajdo, Alin Stanciu, Mihaela Gherdan, Pavel Sîrghi, Eugen Neag şi Sorin Ionescu. "De multă vreme mi-am propus să lucrez cu trupa Teatrului Regina Maria. Am întâlnit aici actori excelenţi", spune Bobi Pricop. Ce-a ieşit din această colaborare orădenii vor putea vedea la premiera programată pe 1 martie, de la ora 19.