Tramvaiele Imperio, produse de Astra Arad, au intrat în circulație sâmbătă. Primii orădeni care au călătorit cu acestea au fost încântați în special de aerul condiționat, însă au remarcat și că, spre deosebire de tramvaiele Siemens, cele noi nu sunt la fel de spațioase.

Tramvai modern

Cele patru garnituri, care au sosit în Oradea în lunile mai și iunie, iar de atunci erau în probe, au intrat în circuit sâmbătă de la ora 8 și tot de atunci, până la ora 17, orădenii pot să călătorească gratuit cu ele.

În jurul orei 12, și BIHOREANUL a circulat cu unul dintre noile tramvaie, care a rulat pe linia 4N, adică Nufărul - Podul CFR.

Călătorii au purtat cu toții măști, iar cei mai mulți au fost încântați de faptul că noul mijloc de transport are aer condiționat.

„Merg destul de des cu tramvaiul și ce am observat eu este că, deși din afară pare spațios, înăuntru este mai puțin încăpător. Dar aerul condiționat este într-adevăr un avantaj în perioada asta”, a spus Natalia Silaghi. Tânăra a remarcat și că cele două culori alese roșu și albastru - ale orașului - nu se potrivesc atât de bine în peisajul urban, la fel cum se potrivesc cele galbene, Tatra KT4.

O altă tânără, Maria Groze, a spus că, dimpotrivă, tramvaiele i se par destul de spațioase. 

O garnitură are patru uși, 210 locuri, din care 45 pe scaune, este dotată cu ecrane ce arată o hartă a traseului, dar și stațiile în care se oprește (foto jos). De asemenea, sistemul acustic anunță următoarea stație.

În plus, noile mijloace de transport în comun au un sistem care să le permită să avanseze cel puţin 200 de metri, pentru evacuarea intersecţiilor, în cazul în care rămân fără curent electric.

Pentru persoanele cu dizabilități

O altă orădeancă, Suzana, care a urcat în tramvai împreună cu o fetiță imobilizată într-un scaun cu rotile, s-a plâns că vehiculul este prea înalt pentru copila ei.

Ce nu știu încă orădenii este că la a doua ușă a tramvaiului se află un acces destinat persoanelor cu dizabilități.

Pentru a putea urca cu ușurință, cei care au nevoie trebuie să apese pe un buton special, poziționat sub cel care oferă accesul în tramvai, care îl înștiințează pe vatman, acesta urmând să coboare din cabină și să deschidă rampa.

Încântați de noile tramvaie au fost și membrii unei familii de orădeni cu doi copii, care au pornit cu tramvaiul de la Podul CFR. „Este modern, curat, iar scaunele sunt bine poziționate, pentru ca fiecare pasager să aibă spațiu”, a spus mama copiilor, Adina Bandui.

Potrivit reprezentanților OTL, deşi noile tramvaie sunt încă în probă, acestea vor circula în Oradea în fiecare zi, urmând să fie plasate, pe rând, pe toate liniile.

Cele patru garnituri sunt primele din lotul de zece care vor ajunge anul acesta la Oradea de la fabrica Astra Arad. Alte 10 tramvaie noi urmează să circule în orașul de pe Criș până la finalul anului următor.

Investiţia totală, finanţată din fonduri europene, se ridică la 148 milioane lei.