Galleria Arad este primul mall din România care rămâne fără chiriaşi, odată cu plecare Cora, cel mai mare chiriaş din centrul comercial, care ocupă 9.000 de metri pătraţi.

Astfel, de la 1 iunie, gradul de ocupare al mall-ului se va reduce la 50% după ce în ultima perioadă şi alţi chiriaşi au părăsit Galleria Arad, reducându-se semnificativ gradul de ocupare.

Potrivit agenţiei de ştiri Mediafax, de câteva zile, Cora funcţionează la Arad cu aproape toate rafturile goale, magazinul fiind aprovizionat doar cu alimente perisabile. Celelalte alimente au reduceri semnificative la preţuri, însă gama este foarte redusă. Puţinele produse cosmetice rămase pe rafturi sau obiecte de folosinţă îndelungată au reduceri care ajung şi până la 70%, însă clienţii nu prea au din ce alege.

"Am primit notificarea Cora şi în acest moment explorăm toate opţiunile legale existente, contractul de închiriere fiind semnat pe o perioadă de zece ani. În acelaşi timp, suntem în diferite discuţii cu alţi operatori de hipermaketuri precum şi cu alţi retailer de calibru şi o eventuală plecare a Cora nu este sinonimă cu stoparea activităţii Galleria Arad, existând întotdeauna alte opţiuni", a afirmat Danny Bercovich, CEO GTC România, proprietarul mall-ului.

Surse din cadrul GTC au declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că gradul de ocupare al mall-ului va scădea la aproximativ 50% după închiderea hipermarketului. În paralel, se poartă negocieri cu alte companii pentru a ocupa acest spaţiu, între care Auchan.

Oficialii GTC au negat şi zvonurile apărute pe internet potrivit cărora centrul comercial Galleria se va închide în următorul an, că acest scenariu este exclus şi că până acum "au plecat cei care nu plăteau chiria sau aveau probleme cu insolvenţa". "Este dificil în acest moment să aducem chiriaşi noi, mai ales din cauza loviturii de imagine pe care a suferit-o Galleria Arad prin plecarea Cora. Totuşi, există discuţii avansate pentru ocuparea spaţiilor rămase goale", a afirmat un oficial al GTC.

Centrul comercial Galleria Arad, care are o suprafaţă netă de închiriat de 35.000 de metri pătraţi, a fost deschis în octombrie 2011, în urma unei investiţii de aproximativ 70 de milioane de euro. GTC România a investit în 2014 peste 1,5 milioane de euro în acest mall, inaugurând RoboLand, cel mai mare parc de distracţii dintr-un centru comercial la nivel regional, şi organizând sute de evenimente şi campanii destinate comunităţii locale, de la o expoziţie de dinozauri în parteneriat cu National Geographic la diferite workshop-uri, târguri şi concursuri, mai scrie Mediafax.