Casa de Asigurări de Sănătate Bihor îşi cere scuze faţă de contribuabilii care nu reuşesc să contacteze telefonic instituţia, pentru că, din cauza numărului foarte mare de apeluri telefonice adresate zilnic, angajaţii nu fac faţă preluării solicitărilor.

"Datorită numărului foarte mare de apeluri telefonice adresate zilnic, uneori nu se pot onora în totalitate solicitările adresate instituţiei noastre", arată un comunicat transmis redacţiilor locale.

Cei 59 de angajaţi ai instituţiei nu fac faţă miilor de solicitări, cu atât mai mult cu cât volumul de muncă este imens în această perioadă a anului.

"Precizăm că momentan baza de date a CAS Bihor trebuie actualizată manual cu sumele achitate de către persoanele fizice şi persoanele fizice autorizate care au obligaţia de plată către fondul de asigurări de sănătate până la implementarea sistemului de obţinere online a acestor plăţi de la Administraţia Financiară", se mai specifică în comunicat.

CAS Bihor reaminteşte persoanelor care achită contribuţia de asigurări sociale de sănătate la Administraţia Financiară din zona de domiciliu că trebuie să prezinte o copie după aceste plăţi la CAS Bihor pentru a se opera calitatea de asigurat.

Aceeaşi situaţie se aplică şi tinerilor cu vârsta între 18-26 de ani care sunt elevi/ucenici/studenţi şi nu realizează venituri din muncă şi care au obligaţia prezentării adeverinţei care atestă anul de studiu.

"Fără înregistrarea acestor documente de către CAS Bihor, persoanele în cauză nu pot beneficia de servicii medicale gratuite şi pot întâmpina greutăţi şi întârzieri în obţinerea reţetei electronice", se mai specifică în comunicat.