În baza unui proiect pe fonduri europene transfrontaliere derulat de Consiliul Judeţean Bihor, Primăria Oradea şi Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă, producătorii bihoreni vor putea participa la târguri şi festivaluri folosind rulote cumpărate anume în acest scop prin Agenţia de Dezvoltare Durabilă a judeţului.

Potrivit unui comunicat dat publicităţii joi de CJ Bihor, prin ADD sunt achiziţionate patru vehicule de tip "food truck".

"Contractul de achiziţie a fost semnat marţi, 7 decembrie, cu o firmă din Cluj, SC Brain Agency SRL, care are termen 6 luni pentru livrarea celor patru rulote", a explicat pentru BIHOREANUL directorul ADD Bihor, Vitalyos Barna.

Două autorulote sunt de tip "food trailer model BH1", pentru comercializarea de produse alimentare semiprocesate, procesate, ambalate sau neambalate (miere, zacuscă, mezeluri, brânzeturi, uleiuri, produse de artizanat sau manufactură etc), una este o autorulotă tip "drinks trailer model BH2", pentru comercializarea de băuturi alcoolice şi non-alcoolice (pălincă, vin, suc, bere etc) şi una tip "food trailer model BH3", pentru producerea şi comercializarea de produse de patiserie şi brutărie (plăcinte, clătite, patiserie sărată şi dulce etc).

"Achiziţia s-a făcut în baza proiectului "Îmbunătăţirea ocupării forţei de muncă în judeţul Bihor, Oradea şi Hajdúbőszőrmény prin dezvoltarea infrastructurilor cu potenţial local", finanţat prin Programul Interreg România – Ungaria", se arată în comunicatul CJ Bihor, conform căruia "scopul acestui proiect este de a revitaliza economia rurală locală, ajutându-i pe localnici (fermieri de semi-subzistenţă, mici antreprenori, grupuri vulnerabile sau dezavantajate) să îşi promoveze şi să vândă produsele la târguri şi festivaluri".

Valoarea totală a achiziţiei este de 1,29 milioane lei (cu TVA inclusă), iar pentru livrarea celor patru rulote firma clujeană Brain Agency a câştigat o licitaţie publică organizată de ADD Bihor.

În cadrul aceluiaşi proiect transfrontalier, vor fi organizate întâlniri în cinci localităţi din judeţ pentru informarea bihorenilor despre această iniţiativă şi două cursuri pentru 100 de persoane care doresc să înveţe cum îşi pot promova produsele.