1. Prin ce se diferențiază, dle Madar, oferta dumneavoastră electorală pentru orădeni de a celorlalți candidați?

- În viziunea mea, proiectele de dezvoltare ale orașului trebuie să reflecte, în primul rând, necesitățile locuitorilor și ale celor care muncesc în Oradea, iar primarul trebuie să fie cel care se îngrijește ca cetățenii să dispună de un confort sporit, prețuri accesibile la serviciile publice și perspectivă de viitor pentru sine și generațiile următoare.

OMUL și COMUNITATEA trebuie să fie în centrul atribuțiilor administrative. Este un ideal administrativ, dar este o nevoie, pentru că în relația cu Primăria orădenii văd simptomele unei puteri care a uitat în folosul cui administrează: abuzuri, exproprieri, lipsa de consultare a oamenilor, a transparenței în decizii, ipocrizie, aroganță și chiar corupție. Oricât efort ar depune această administrație, această ignorare a comunității în actul de administrare a dus la o stare de nemulțumire pe care o resimțim în Oradea.

De aceea, înainte de a vorbi de proiecte, eu și echipa mea, ne-am asumat, într-o manieră solemnă, un ANGAJAMENT PENTRU COMUNITATE, considerat necesar, fiind fundamentul care va sta la baza viitoarei noastre administrării în slujba FAMILIEI comunității orădene.

Oradea are nevoie de TRANSPARENȚĂ totală în Administrație și CONSULTAREA PUBLICĂ a membrilor comunității, lucru care astăzi nu se întâmplă.

2. În Planul de Măsuri „Oradea Noastră 2024-2028” vorbiți de creșterea nivelului de trai pentru orădeni. Cum veți reuși concret să faceți acest lucru ?

- Întâi, voi interveni la tarifele nejustificat de mari ale companiilor subordonate primăriei. Sunt o formă de suprataxare a oamenilor, resimțită puternic de mulți orădeni. Interesant este că salariile angajaților din aceste companii au rămas scăzute, iar profiturile au crescut! Voi plafona câștigurile acestor companii, după ce voi scoate la lumină, în primele zile de mandat, costurile umflate din interiorul acestora.

Consider că investițiile în servicii publice trebuie să conducă la scăderea tarifelor acestora la un nivel corect în raport cu al salariilor din oraș. Vă dau câteva exemple concrete: mai multe investiții în reabilitarea termică a blocurilor înseamnă mai puțini bani cheltuiți de orădeni cu întreținerea. Introducerea rețelelor edilitare din bani europeni în toate cartierele de case, proiect ratat de administrația liberală, este un alt exemplu.

Gratuitatea transportului local în zilele de vineri, sâmbătă și duminică. Un transport local eficient și modern atrage de la sine utilizarea tot mai redusă a autoturismelor, deci un nivel mai redus al poluării și mai puțini bani cheltuiți cu întreținerea sănătății.

Reforma sistemului de parcare, care să asigure orădenilor, plătitori de impozite și taxe, anumite facilități. Asigurarea unei parcări de domiciliu pentru fiecare apartament din Oradea, facilitatea de a parca gratuit o perioadă scurtă de timp în anumite condiții și de a-i recompensa pe orădenii care nu utilizează parcarea de domiciliu sunt câteva idei, care vor ajuta bugetul orădenilor.

Și nu în ultimul rând, încurajarea firmelor LOCALE prin măsuri precum înființarea de piețe în fiecare cartier ori a unui parc industrial destinat exclusiv firmelor locale.

- 3. Sunt câteva subiecte care prezintă un interes ridicat din partea orădenilor, cum ar fi: piețele permanente, calitatea serviciilor publice și siguranța elevilor. În ce măsură le-ați introdus în programul asumat de PSD?

- Toată lumea știe despre inițiativa PSD de a avea piețe volante în fiecare cartier, însușită apoi de PNL. Ducem mai departe gândirea noastră și propunem înființarea de piețe agro-alimentare în toate cartierele orădene.

Fondurile europene pentru mobilitate se pot cheltui sau se pot investi. Propunerile mele vizează extinderea pistelor de biciclete, înnoirea flotei OTL cu autobuze și tramvaie electrice care să asigure un transport SUSTENABIL, menite să crească confortul și siguranța călătorilor și trecerea ulterior, către un transport public gratuit. Dl. Birta propune pasaje nu absolut necesare și pavarea centrului cu porfir adus din Italia.

Siguranța elevilor în trafic este o prioritate în agenda PSD Oradea, prin urmare am introdus în planul de măsuri conceptul de „autobuz școlar”. Venim astfel în sprijinul părinților și al bunicilor, propunând introducerea unor rute special dedicate transportului elevilor. Microbuzele și autobuzele școlare vor ajuta la conectarea cartierelor de case cu unitățile de învățământ din apropiere.

4. Ce le spuneți celor care afirmă că „totuși, administrația PNL a făcut ceva”?

- Cel puțin în ultimii patru ani, Oradea s-a dezvoltat din inerție și cumva susținută artificial de mirajul investițiilor din fonduri europene. Programul nostru aduce în prim-plan nevoile orădenilor și răspunde punctual la fiecare dintre acestea. Oradea este mult mai mult decât o destinație turistică de weekend sau o sursă de venit pentru rețelele de social media. Oradea este a noastră, a tuturor celor care muncim, trăim și ne dorim un viitor sustenabil. Oradea este a orădenilor, iar agenda primarului Adrian Madar va fi construită prin transparență și în beneficiul cetățeanului.

5. Pentru mulți orădeni campania dumneavoastră este mai degrabă pașnică, decât agresivă. Cauza acestei abordări este o negociere politică cu PNL?

Nu există nicio negociere politică în plan local între PSD și PNL. Abordarea mea s-a concentrat în această perioadă pe a prezenta oamenilor oferta noastră. Chiar am lansat o invitație dlui Birta să discutăm aceste proiecte, în cadrul unei dezbateri civilizate. Dumnealui nu a răspuns acestei propuneri până acum.

Consider că adevărata față a PNL Bihor este cel mai bine dezvelită în relația cu orădenii afectați de viitorul Inel metropolitan de Nord. Oameni înșelați, lipsă de consultare, mimarea transparenței, proiecte care nu sunt gândite după necesități.

Adică exact ceea ce proiectul nostru, „ORADEA NOASTRĂ 2024-2028” își propune să corecteze.

Vă mulțumim pentru încredere!

(Comandat de PSD Bihor, cod mandatar financiar 21240002)

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!