Programul Rabla continuă şi anul acesta, spre bucuria şoferilor şi a vânzătorilor de maşini, dar şi spre disperarea activiştilor de mediu.
În timp ce dealerii cer simplificarea procedurilor pentru firme, deoarece maldărul de acte ce trebuie completat îi descurajează pe mulţi administratori, adversarii programului cred că banii ar fi mai bine folosiţi pentru modernizarea transportului în comun şi pentru împăduriri. Totuşi, Ministerul Mediului vrea să repornească progamul fără să ţină cont de părerile vreuneia dintre părţi, anunţă Digi24.ro.
"Dosarele sunt bine puse la punct şi ştim exact ce trebuie să conţină, numai că timpii de aşteptare până la validarea dosarelor de către AFM sunt destul de lungi. În 2015 ne aşteptăm ca foarte multe societăţi comerciale să îşi înnoiască parcul auto", a spus Alexandru Popescu, director de vânzări la Dacia.
În ciuda birocraţiei, anul trecut s-au epuizat cele 17.000 de tichete pentru persoane fizice şi cele 3.300 pentru persoanele juridice. Pentru fiecare maşină veche de 8 ani s-a acordat un tichet valoric de 6.500 de lei. Efectul s-a văzut în creşteri şi de 23% la vânzările de maşini noi pentru firme. Anul acesta, dealerii estimează creşteri de peste 30%.
Succesul programului Rabla a stârnit nemulţumirile activiştilor de mediu în a căror opinie banii statului ar trebui cheltuiţi mai degrabă pentru împăduriri sau soluţii ecologice de transport public. "Sunt bani aruncaţi pe lucruri poluante, nişte maşini care prin construcţie, prin natura lor, poluează indiferent de măsurile de ecologizare pe care le iei", a spus Dan Trifu.
Ministerul Mediului vrea să păstreze forma de anul trecut a programului. "După ce o să aprobăm bugetul Fondului de Mediu, şi sper să fie foarte curând aprobat, să putem începe desfăşurarea, bineînţeles cu un calendar al programului Rabla", a precizat Graţiela Gavrilescu, ministrul Mediului.
În 2014, Ministerul Mediului a alocat aproape 120 de milioane de lei pentru înnoirea parcului auto. În cei 10 ani de funcţionare, ministerul a investit peste 1,7 miliarde de lei şi a contribuit la scoaterea din circulaţie a 500.000 de maşini vechi.