Ministerul Afacerilor Interne vrea să le facă românilor un nou document de identificare, mai precis o Carte electronică de identitate.

Potrivit proiectului supus dezbaterii publice de MAI, noul document electronic va înlocui şi cardul de sănătate.

"Titularul unui document electronic se va putea autentifica on-line, pentru a beneficia de diverse servicii electronice (bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.), ceea ce va conduce la simplificarea interacţiunii cu autorităţile publice, prin creşterea calităţii şi accesibilităţii serviciilor publice. Textul propus prevede posibilitatea obţinerii unei cărţi de identitate simple de către persoanele care, din motive religioase sau de conştiinţă, refuză în mod expres obţinerea unei cărţi electronice de identitate. Opţional, cartea de identitate simplă sau cartea electronică de identitate se poate elibera înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre părinţi", a transmis MAI, printr-un comunicat de presă.

Cartea electronică de identitate va conţine datele din formatul tipărit (numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data şi locul naşterii titularului, semnătura olografă a titularului, imaginea facială, C.N.P.-ul, adresa de domiciliu), cu excepţia semnăturii olografe a titularului; prenumele părinţilor titularului; un certificat şi, după caz, certificate calificate, astfel cum acestea sunt definite de Legea nr. 455/2001; datele biometrice ale titularului, constând în imaginea facială şi, după caz, imaginile impresiunilor papilare a două degete.

Scopul proiectului de lege este de a facilita accesul cetăţenilor la servicii electronice şi de a contribui la dezvoltarea conceptului de „administraţie electronică”. "Reglementările propuse vizează asigurarea premiselor necesare punerii în circulaţie a unui nou document de identificare - electronic - care să asigure, cetăţenilor, garanţii suplimentare de securitate, iar instituţiilor de drept public sau privat, certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document", susţine MAI.

Propunerile cu privire la acest proiect de act normativ pot fi trimise pe adresa de e-mail transparenta@mai.gov.ro, în termen de 10 zile.