Depoul de tramvaie al societăţii de transport local va fi complet schimbat, construindu-se practic pe acelaşi amplasament unul nou, pe bani europeni.

Anunțul a fost făcut, joi, de primarul Oradiei, Florin Birta, înainte ca aleşii orădenilor să şi aprobe indicatorii proiectului realizat în acest sens.

Pe de altă parte, edilul a dezvăluit şi planuri de relocare a autobazei şi a sediului OTL în Parcul Industrial II, urmând ca terenul eliberat să poată fi folosit pentru ridicarea de noi imobile pe strada Atelierelor.

Depou vechi, tramvaie noi

"Depoul de tramvaie Salca a fost construit în 1983 şi nu mai corespunde standardelor tehnice pentru funcţionarea noilor garnituri de tramvaie pe care OTL le are în dotare (n.r. - societatea de transport a fost dotată, pe bani europeni, cu 20 de tramvaie moderne Astra). Proiectul pentru modernizarea acestuia va fi depus spre finanţare prin POR 2021-2027 şi are o valoare totală de 123,5 milioane de lei, însemnând aproximativ 25 de milioane de euro", a afirmat primarul Florin Birta, joi, în conferinţa de presă pe care a convocat-o înaintea şedinţei de Consiliu Local.

Conform studiului de fezabilitate, proiectul ar trebui realizat în 36 de luni, din care şase luni alocate realizării proiectului tehnic, alte şase luni pentru derularea licitaţiei, iar 24 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Se schimbă cu totul

"Practic, pe actualul amplasament din strada Atelierelor se va construi un nou depou. Se va realiza o copertină care să asigure protejarea tramvaielor pe timp de iarnă, precum şi creşterea eficienţei energetice datorită faptului că tramvaiele nu vor mai trebui degivrate în timpul iernii înainte de a porni pe traseu", a detaliat edilul.

El a mai precizat că, în cadrul proiectului pe care municipalitatea intenţionează să-l finanţeze cu ajutorul banilor europeni, "vor fi schimbate toate automatizările, macazurile vor fi automatizate, vor fi schimbate toate liniile din depou şi vor fi modernizate toate instalaţiile".

"Se va construi, deci, o hală nouă de tramvaie unde se vor face revizii şi reparaţii ale tramvaielor, o copertină pe circa 5.000 mp pentru gararea tramvaielor, vor fi amenajate birouri pentru angajaţii depoului, plus un depozit pentru piesele de schimb", a mai arătat Birta, concluzionând că, "după 40 de ani, depoul are nevoie de aceste lucrări de investiţii".

Autobaza se mută în Parcul Industrial II

În cadrul aceleiaşi conferinţe, Florin Birta a dezvăluit, fără însă a da detalii, că Primăria Oradea intenţionează să mute sediul şi autobaza OTL din strada Atelielor. Unde anume? Pe un teren din Parcul Industrial II.

Edilul a spus că parcela lăsată liberă ar putea să fie pusă la dispoziţia dezvoltatorilor imobiliari pentru ridicarea de noi locuinţe.

"Lucrăm la un studiu de fezabilitate pentru mutarea autobazei de peste drum de depou în Parcul Industrial II. Tot ce este acolo, toată autobaza, cu garaje, cu sediul OTL vor fi mutate din zona Atelierelor în Parcul Industrial II, dincolo de centură, tot printr-un proiect finanţat pe fonduri europene, pe care-l avem în pregătire. Zona în care se află în prezent autobaza, toată acea zonă, poate fi considerată ca o zonă de dezvoltare imobiliară în viitor, o extindere practic a Cartierului Ceyrat", a spus primarul Oradiei.

Contactat de BIHOREANUL, directorul OTL, Adrian Revnic, a detaliat în acest context că în Parcul Industrial II ar urma să fie amenajată o autobază modernă şi necesară, adaptată inclusiv autobuzelor hibrid pe care OTL le are în flotă.

Acesta a precizat că locul ales, cel din Parcul Industrial II, este unul prielnic pentru fluxul de autobuze care ies pe traseele din oraş şi din zona metropolitană.