După ce, în urmă cu câţiva ani, au realizat un panou care converteşte umiditatea în apă potabilă, cercetătorii Universităţii de Inginerie şi Tehnologie din Peru şi-au asumat o nouă misiune în problematica de mediu: au conceput panouri publicitare care purifică 100.000 de metri cubi de aer în fiecare zi.

Un prim panou de acest tip a fost instalat într-o zonă a capitalei peruane, Lima, unul din cele mai poluate oraşe din America de Sud. Conform datelor colectate timp de cinci zile, noua structură a purificat aproape 500.000 metri cubi de aer.

Tehnologia se bazează pe utilizarea apei, care filtrează bacteriile şi particule, elemente ce sunt apoi analizate pentru a stabili gradul de poluare.

Iniţiativa cercetărilor a fost aplaudată în întreaga lume, întrucât acestea au dovedit că, pe lângă a fi instrumente de marketing şi atracţii de pe marginile drumurilor, panourile publicitare pot fi transformate într-un nou tip de infrastructură, ba chiar una extrem de utilă.