"ANCOM a amendat RCS & RDS cu 300.000 de lei pentru că nu şi-a notificat abonaţii în mod individual cu privire la introducerea, pentru serviciul de telefonie fixă, a unei taxe de mentenanţă, în valoare de 5 lei şi pentru că nu a modificat contractul-cadru, astfel încât să fie asigurat dreptul abonaţilor de a fi informaţi în mod individual cu privire la modificările contractuale", a declarat Cătălin Marinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Acesta a mai precizat că abonaţii RCS & RDS trebuie informaţi asupra faptului că pot denunţa unilateral contractul de furnizare a serviciilor. "Dacă, până la data de 29 octombrie 2010, RCS & RDS nu-şi va notifica clienţii cu privire la introducerea acestei taxe, cu menţiunea expresă în cuprinsul notificării că utilizatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul în termen de 30 de zile, fără plata niciunei despăgubiri, şi nu-şi va modifica contractul-cadru până la data de 19 septembrie 2010, va plăti amenda pentru fiecare zi de întârziere. Furnizorii de comunicaţii electronice trebuie să înţeleagă că au anumite obligaţii în relaţia cu utilizatorii şi să îşi asume responsabilităţile ce le revin", a mai spus Marinescu la Reuniunea Regională de la Cluj, la care au fost prezenţi peste 150 de furnizori de servicii şi reţele de comunicaţii electronice şi servicii poştale din judeţele Cluj, Alba, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Mureş, Satu-Mare şi Sălaj.

Clienţilor care vor dori să renunţe la contract, ulterior primirii notificării, RCS & RDS are obligaţia de a le restitui integral sumele corespunzătoare taxei de mentenanţă percepute în perioada dintre data introducerii taxei şi data rezilierii contractului.

ANCOM a luat măsurile respective după ce a primit mai multe sesizări de la utilizatorii finali prin care aceştia reclamau introducerea, începând cu luna iunie 2010, a noului tarif. În urma verificărilor, ANCOM a constatat că nu şi-a notificat clienţii astfel încât informaţia să ajungă la fiecare utilizator în parte.

Pe 28 iunie, ANCOM a transmis RCS & RDS o notificare privind intentia aplicării sancţiunii, cerând ca, în termen de 45 de zile, compania să-şi notifice toţi abonaţii cu privire la introducerea noului tarif precum şi să modifice contractul-cadru. Pe 25 august 2010, ANCOM a efectuat un control în urma căruia a constatat că furnizorul nu a pus în practică măsurile solicitate de ANCOM prin notificare şi a decis aplicarea sancţiunii contravenţionale.