Studiul Trusted Brands 2010 s-a desfăşurat concomitent în 16 ţări europene, printre care şi România, respondenţii având la dispoziţie pentru a alege 20 de categorii de branduri comune celor 16 ţări şi un număr de maximum 18 categorii locale.

Respondenţii nu au primit variante de răspuns, ci au fost rugaţi să nominalizeze ei înşişi mărcile în care au încredere şi să le evalueze apoi ţinând cont de anumiţi indici - "calitate", "valoare excelentă", "imagine puternică" şi "înţelegerea nevoilor clienţilor".

Din categoriile comune, Dacia se numără printre brandurile în care românii au cea mai mare încredere, alături de mărci ca Dell, Nokia, Vodafone, Canon, Philips, Paralela 45, Visa, BCR, RCS & RDS, Petrom, Asirom, Eurovita, Nurofen, Nivea, Ariel, Nestle.

Din categoriile locale, brandurile în care românii au cea mai mare încredere sunt Pro TV, Vel Pitar, Ceresit, Cris-Tim, Borsec, Medlife, Domo, Danone, Colgate, Bricostore, Jurnalul Naţional şi Europa FM.

Şi în acest an, rezultatele Trusted Brands din România au evidenţiat schimbări la nivel de percepţie şi încredere faţă de anii precedenţi. Una dintre marile surprize ale studiului din acest an a fost revenirea în forţă a unor branduri româneşti. La categoria Automobile, de exemplu, Dacia a trecut pe primul loc în topul încrederii românilor, poziţie ocupată anul trecut de Mercedes-Benz.

Citiţi pe aceeaşi temă articolul "Zoltan Teszari dă lovitura: RCS&RDS vinde cel mai ieftin curent din România"