Regulamentul de urbanism al oraşului, cu care are de-a face oricine doreşte să ridice sau să modifice o construcţie, va fi revizuit. Actualizarea este necesară pentru implementarea noului Plan Urbanistic General, aprobat în 2016, astfel că Instituţia Arhitectului Şef organizează o dezbatere publică la care cei interesaţi sunt invitaţi să participe.

Recomandat, nu obligatoriu

Orice cetăţean poate consulta forma proiectată a regulamentului pe site-ul Primăriei, la secţiunea "Dezbateri publice", sau direct la sediul Instituţiei Arhitectului Şef, în zilele de marţi şi vineri, între orele 13 şi 15. Modificările sunt uşor de observat: prevederile adăugate sunt evidenţiate cu roşu, cu albastru propunerile menite să rămână reguli ce nu vor putea fi schimbate prin planuri urbanistice, iar cu galben prevederile ce se doresc eliminate.

În multe cazuri, se propune o înlesnire a regulilor existente. De pildă, dacă în forma actuală regulamentul impune că imobilele noi ale instituţiilor publice trebuie să aibă parcări supraterane sau subterane, în forma modificată această obligaţie devine o recomandare. De asemenea, accesul la mall-uri sau showroom-uri se recomandă să se facă din străzi cu circulaţie redusă, nemaifiind o obligaţie. O altă relaxare a regulilor se referă la regimul de înălţime în cartierul Seleuş, unde clădirile vor putea avea până la 12 metri în loc de 9, cum este în prezent.

Scandal rezolvat

O modificare substanţială ce vizează toate zonele de urbanizare prevede că autorizaţiile de luare în folosinţă a obiectivelor se vor elibera doar după cedarea către administraţia publică a suprafeţelor de teren destinate organizării tramei stradale, ea fiind introdusă după ce mai mulţi orădeni, dar şi consilierii PSD şi UDMR, au acuzat Primăria că îi obligă pe cei care vor să-şi ridice construcţii să doneze teren pentru realizarea drumului acolo unde acesta nu este suficient de lat.

Orădenii care au sugestii referitoare la forma de regulament propusă sunt îndemnaţi să le transmită personal la Centrul pentru relaţii cu publicul (parter Primăria Oradea) sau pe adresa de email arhitectsef@oradea.ro, până cel târziu pe 18 august 2017. Şi, bineînţeles, să le susţină la dezbaterea ce va avea loc pe 21 august, de la ora 15, în sala mare a Primăriei.