Fraţii Ioan şi Viorel Micula au scos la vânzare 11 din cele 12 hoteluri pe care le deţin pe litoral, achiziţionate la începutul anilor 2000, la "marea privatizare" din turism, când afaceriştii bihoreni deveneau cei mai mari operatori de turism de pe litoral, după cum scrie profit.ro.

La acea vreme, conform publicaţiei citate, numeroşi operatori de turism sperau ca noii proprietari, care se numărau între cei mai puternici oameni de afaceri din România, să investească în modernizarea hotelurilor, dar acest lucru nu s-a întâmplat, iar imobilele s-au degradat.

Ulterior, optimiştii şi-au schimbat opinia şi s-au temut că fraţii Micula au cumpărat hotelurile nu ca să dezvolte un mare lanţ la mare, ci doar ca pe nişte active imobiliare, pe care să le depună drept garanţii pentru credite bancare. Cert e că, de atunci, ele au funcţionat ca un lanţ low cost, de 2 stele, destinat clienţilor fără pretenţii.

Timpul a stat în loc

Cu excepţia unui singur hotel, Patria, preluat de Victor Micula, fiul lui Viorel Micula, care l-a ridicat la trei stele, toate celelalte 11 hoteluri arată la fel ca înainte 1989, sau de fapt mai rău, scrie profit.ro, deoarece sunt mai bătrâne cu 28 de ani.

Agenţii de turism spun că aproape tot mobilierul şi chiar şi perdelele sunt de pe vremea comunismului, toate fiind clasificate la două stele, cu excepţia unuia, Hotel Prahova din Neptun, care are o singură stea. 

Conform sursei citate, fraţii Micula au scos la vânzare: Hotelul Naţional (160 camere) şi Unirea (176 camere) din Mamaia, Hotel Banat (221 camere), Slatina (225 camere) şi Craiova (163 camere) din Olimp, Terra (302 camere), Caraiman (242 camere), Clăbucet (242 camere) Prahova (325 camere), Romanţa (322 camere) şi Bâlea (323 camere) din Neptun.

Pe lângă acestea, magnații bihoreni mai vor să vândă şi terenul bazei de servicii Neptun, întinse pe 3,2 hectare. Un raport oficial al Autorităţii de Supraveghere Financiară citat de presă recent arăta că nici unul dintre cele 12 hoteluri deţinute pe litoral de fraţii Micula nu a avut profit.

Surse din domeniu consideră că dacă cei doi oameni de afaceri vor reuşi să vândă hotelurile, este probabil ca viitorii proprietari să le modernizeze, în condiţiile în care sudul litoralului are din ce în ce mai multe structuri de cazare decente. "În cazul în care fraţii Micula vor găsi cumpărători dispuşi să verse capital în cele 11 hoteluri, va muri o mică parte din tabloul rămas neschimbat cu litoralul de dinainte de '89. Nostalgicii acelor vremuri n-au, însă, motive de panică: mai rămân, încă, pe litoral, multe hoteluri care să le amintească de trecut", notează profit.ro.

Testează piaţa?

"Nu mă ocup eu de asta, sunați-l pe fratele meu. Hotelurile nu sunt printre firmele de care mă ocup eu. Nu știu despre ce e vorba. Bine, de multe ori testez piața", a declarat Ioan Micula, contactat de site-ul citat. 

De altfel, la finele anului 2015 fraţii Micula au mai anunţat dorinţa de a vinde două dintre hotelurile simbol din Olimp, Slatina şi Craiova, fără însă ca intenţia să se fructifice. Cei doi fraţi voiau să obţină cel puţin 6 milioane de euro pe cele două active, chiar dacă agenţii imobiliari considerau că preţul este exagerat.