Consilierii locali au votat, miercuri, în şedinţă ordinară, declanşarea procedurii de expropriere a 330 de metri pătraţi pe coridorul necesar realizării drumului de acces pentru autovehiculele speciale de intervenţie la parcarea supraterană din spatele Tribunalului, precum şi indicatorii tehnico-economici pentru realizarea acestuia.

Acces cu întârziere

La proiectul referitor la exproprieri, cei trei consilieri PDL au fost singurii care au votat "împotrivă". "Nu este normal să faci casă şi după aia să-ţi faci rost de drum. Am semne de întrebare vizavi de legalitatea autorizaţiei de construire pentru că în certificatul de urbanism li s-a cerut aviz ISU. Nu ştiu dacă s-a dat avizul, dar în mod cert nu aveau drumul necesar acestuia", a explicat pentru BIHOREANUL Cristian Puşcaş, liderul grupului PDL din CL.

Când s-a supus la vot proiectul referitor la aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru realizarea culoarului de acces pentru maşinile de intervenţie, UDMR-iştii au fost cei care au avut de făcut reproşuri. "Necesitatea acestei străzi nu se discută. Dar mi-e tare greu să cred că cei de la ISU au dat autorizaţia de construcţie şi n-au făcut precizarea că au nevoie să aibă asigurat accesul. Sau cel puţin autorizaţia a fost dată cu obligaţia de realizare a acestui drum până la sfârşitul investiţiei. Exproprierea în interes public se putea face în urmă cu 3 ani de zile", a spus Iulius Delorean, cerându-i primarului Ilie Bolojan să-i pedepsească pe cei care au greşit.

"Domnule primar, vă rog să luaţi măsuri în legătură cu această eroare pentru că în momentul în care facem investiţii de o asemenea anvergură este inadmisibil să se greşească în felul acesta. Repet, nu cred că cei de la ISU au făcut această eroare materială în acordarea avizului pentru autorizaţia de construcţii", a adăugat el.

"Să-i pedepsiţi!"

Luând cuvântul, primarul a recunoscut că drumul trebuia făcut mai devreme. "Domnul Delorean a punctat un lucru corect. Documentaţia ISU s-a obţinut cu anumite condiţii, care prevăd inclusiv realizarea de accese. Curăţarea zonei respective trebuia să se rezolve acum una, două sau chiar 5 luni. Însă lucrăm într-o realitate. Noi a trebuit în primul rând să demolăm garajele din zonă, am avut şi un proces acolo", a spus Ilie Bolojan.

Explicaţiile lui nu au fost acceptate în totalitate de consilierul UDMR. "Lucrarea este de utilitate publică. Înseamnă că nu trebuia să aşteptăm niciun proprietar, se putea anunţa, se alocau banii şi se făcea. În aceste condiţii, vă rog să-i pedepsiţi pe cei care au greşit", a cerut Delorean. Până la urmă, şi proiectul acesta a fost aprobat cu 24 de voturi "pentru", inclusiv cele ale UDMR, respectiv trei abţineri, ale aleşilor PDL.

Drum spre parking

Ca atare, municipalitatea urmează să exproprieze trei proprietăţi, teren şi imobile precum garaje sau spaţii comerciale, întinse pe 330 mp, situate între străzile Tribunalului şi Gheorghe Dima, valoarea totală a despăgubirilor fiind calculată la 378.785 de lei. Spaţiile sunt deţinute de firma Florilemn SRL, Arcon Invest şi Vid Aurel şi Gabriela.

După expropriere, Primăria va demara procedurile pentru realizarea lucrărilor la drumul până la parkingul suprateran, investiţia ridicându-se la aproape 700.000 de lei cu TVA şi care are termen de finalizare două luni.

Afară cu fierul vechi

Pe de altă parte, în şedinţa ordinară de miercuri, consilierii locali au aprobat cu unanimitate interzicerea centrelor de colectare şi valorificare a materialelor refolosibile (fier vechi) în zonele rezidenţiale şi comerciale şi la o distanţă mai mică de 50 m de acestea. Firmele care au deschise în acest moment astfel de depozite vor trebui să-şi mute activitatea în termen de şase luni.

De asemenea, aleşii au aprobat, tot cu unanimitate, cererea OTL de a cumpăra, prin negociere, 10 midibuze necesare extinderii transportului în Zona Metropolitană precum şi pentru liniile 15, 18, 19, 23 şi 24, cu flux scăzut de călători după orele de vârf. OTL a organizat în prealabil o licitaţie în acest sens însă nu a primit nicio ofertă.