Descinderi ale anchetatorilor au avut loc, joi dimineaţă, la sediul CFR Călători şi la regionalele CFR Călători din ţară, pentru a fi puse în executare mandate de aducere pentru angajaţi suspectaţi de fapte de corupţie. Un număr de 81 de mandate de aducere au fost emise pe numele unor angajaţi de la regionalele CFR Călători suspectaţi de fapte de corupţie, a declarat purtătorul de cuvânt al Parchetului Tribunalului Braşov, Alina Popescu.

Directorul CFR Călători, Ştefan Roşeanu, a declarat că este vorba despre o anchetă a procurorrilor şi poliţiştilor privind activitatea din zona şefilor şi controlorilor de tren. El a precizat că această anchetă este făcută pentru a se stabili în ce măsură sau cum sunt posibile călătoriile fără bilet.

În dosarul de corupţie din cadrul CFR Călători, prejudiciul este de 200 de milioane de lei. Conductorii de tren luau bani de la călătorii care circulau fără bilet, iar transferul banilor de la conductori către superiorii lor se făcea în toaletele trenurilor. La Bucureşti, banii erau predaţi prin intermediul chioşcurilor de ziare sau de băuturi răcoritoare de pe peronul Gării de Nord.

"Conductorii de tren luau bani de la călătorii care circulau fără bilet. Le cereau bani pentru a nu le întocmi acte premergătoare contavenţiei la regimul circulaţiei pe calea ferată, aşa cum prevede legea. Ulterior, pentru a-şi putea desfăşura în continuare acest gen de activitate dădeau o parte din banii primiţi mai departe către superiori, iar la rândul lor aceştia îi dădeau mai departe mai sus, până la nivelul revizorilor", a spus procurorul Alina Popescu, purtătorul de cuvânt al Parchetului Tribunalului Braşov.

Prejudiciul estimat în perioada vizată de anchetă, respectiv un an şi jumătate, este de aproximativ 200 de milioane de lei.

"Acest prejudiciu poate să exprime contravaloarea tuturor tichetelor de transport care ar fi trebuit să fie încasate de conductorii de tren şi nu au fost, raportat la perioada de un an şi jumătate de când au fost făcute cercetările", a precizat procurorul.

Infracţiunile vizate în acest dosar sunt luare de mită, dare de mită, asociere în vederea de săvârşire de infracţiuni şi divulgarea de informaţii nedestinate publicităţii în vederea obţinerii unui folos material.

"Toate aceste infracţiuni sunt investigate într-un dosar de anvergură instrumentat de Parchetul de pe lângă Tribunalul Braşov în care investigaţiile durează de aproximativ un an şi jumătate. Au fost folosite tehnici speciale de investigare pentru documentarea unei activităţi infracţionale desfăşurate într-o scară ierarhică de la nivelul conductori de tren, şef de tren, inspector şi revizor de specialitate. Au fost folosite tehnici speciale de investigare, avem imagini ambinetale surprinse cu ocazia investigaţiilor făcute cu investigstori sub acoperire ", a mai spus procurorul de la Parchetul Tribunalului Braşov.

Transferul banilor de la conductori către superiorii lor se făcea în toaletele trenurilor, iar mai departe, la Bucureşti, banii erau predaţi prin intermediul chioşcurilor de ziare sau de băuturi răcoritoare de pe peronul Gării de Nord, unde lucrau şi rude ale angajaţilor CFR Călători.

Sursa: Mediafax