România a trecut, în noaptea de sâmbătă spre duminică, la ora de iarnă, ora 4 devenind ora 3. Drept urmare, ziua de 25 octombrie va fi cea mai lungă din an, cu 25 de ore.

Trecerea la ora Europei Orientale, ora oficială de iarnă, nu va modifica mersul trenurilor în vigoare până la 25 octombrie. Trenurile de călători vor pleca din staţiile de formare după ora oficială de vară până în noaptea de 24 spre 25 octombrie ora 4.00, care devine ora 3.00.

În noaptea de sâmbătă spre duminică, toate trenurile de călători care au ora de plecare din staţiile de formare după 4.00 vor pleca la orele din mersul de tren în vigoare, respectând ora oficială de iarnă.

Trenurile de călători aflate în circulaţie după ora 4.00, ora oficială de vară, vor opri în staţiile din parcurs stabilite, unde vor staţiona până la ora de plecare din orarul în vigoare după noua oră a Europei Orientale. Trenurile care mai au de parcurs o distanţă scurtă până la staţia finală îşi vor continua mersul până la destinaţie, scrie gandul.info.

Ora de iarnă este ''ora oficială'' a oricărui stat, trecerea la ora de vară făcându-se doar pentru a economisi energia electrică şi a folosi din plin lumina Soarelui.

România a trecut la sistemul cu ora de vară/ora de iarnă în 1932. Pe atunci, ora se schimba în prima duminică a lunii aprilie, respectiv în prima duminică a lunii octombrie. Această practică a rămas valabilă până în 1943, când legea trecerii la ora de vară nu a fost în vigoare. De abia după 36 de ani, în 1979, s-a revenit la acest procedeu.