Organizarea referendumului pentru modificarea constituţiei referitor la definirea familiei este cea mai mare iniţiativă civică a poporului român, a implicat milioane de semnături, aproape o sută de mii de voluntari şi o amplă analiză a Curţii Constituţionale care a avizat-o, dar în acelaşi timp, în mod nefericit, este şi cea mai contestată iniţiativă democratică şi constituţională a poporului român, chiar de factori politici şi instituţionali.

Vă invit să analizaţi în cele ce urmează de ce toţi românii din ţară şi diaspora trebuie să iasă la vot în 6-7 octombrie 2018 şi să voteze „Da” pentru modificarea Constituţiei ca familia să fie clar definită ca fiind formată dintre un bărbat şi o femeie.

1. Argumentul biblic sau religios – căsătoria monogamă heterosexuală este definiţia biblică a căsătoriei. Domnul Isus Cristos afirmă foarte clar în Evanghelia după Matei capitolul 19, în primele şapte versete, că familia este o instituţie sfântă formată dintr-un bărbat şi o femeie. („Oare n-aţi citit că Ziditorul, de la început i-a făcut parte bărbătească şi parte femeiască şi a zis: „,De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa şi se va lipi de nevasta sa şi cei doi vor fi un singur trup”? Aşa că nu mai sunt doi, ci un singur trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu, omul să nu despartă.” - Matei 19:4-6). De asemenea, în cartea Leviticul 18:1-30 Dumnezeu spune foarte clar că adulterul, incestul, homosexualitatea, bestialitatea şi uciderea copiilor sunt urâciuni şi ţara este spurcată prin aceste fapte. În cele din urmă, apostolul Pavel în Romani 1:18-32 spune că homosexualitatea este un act al oamenilor care îl resping pe Dumnezeu.

2. Argumentul ştiinţei – căsătoria monogamă heterosexuală este ştiinţifică. Doar prin căsătoria dintre un bărbat şi o femeie se poate înmulţi specia umană. Este biologie sută la sută. Andrei Pleşu spunea: „Nu-mi intră în cap că un copil poate creşte ca lumea fără prezenţa feminină a mamei, sau spunând „mamă” unui domn...”

3. Argumentul social – căsătoria monogamă heterosexuală este temelia societăţii. Copiii au dreptul la părinţii lor biologici, deoarece dezbaterea pe subiectul familiei s-a focalizat pe drepturile adulţilor şi a ignorat drepturile copiilor.

4. Argumentul istoric – căsătoria monogamă heterosexuală este definiţia istorică a familiei. Nici o societate majoră menţionată în istoria rasei umane şi nici vreun gânditor de renume ca Socrate, Plato, Budha sau Gandhi, ca şi Isus Cristos şi apostolii Lui, nu au definit familia ca o instituţie homosexuală.

5. Argumentul constituţional – căsătoria monogamă heterosexuală este definiţia constituţională a familiei.

6. Argumentul moral – căsătoria monogamă heterosexuală este o lege morală ce TREBUIE ascultată. Susţinătorii căsătoriei tradiţionale sunt singurii care folosesc şi argumentul moral, filozofic, deoarece însăşi ideea de „drept civil” presupune existenţa unor absolute morale şi a unei ordini morale ce trebuie ascultată. Care este autoritatea morală pe baza căreia se poate spune că că relaţia homosexuală este etică şi mai benefică sau că familia tradiţională este greşită sau depăşită?

7. Argumentul lingvistic – căsătoria monogamă heterosexuală este definiţia lingvistică a familiei. Cuvintele „soţ” şi „soţie” înseamnă ceva, şi anume că lingvistic vorbind nu există căsătorie de „acelaşi sex”.

Susţinătorii căsătoriei de acelaşi sex nu au nici un argument raţional, ştiinţific, social, istoric, lingvistic, moral, filozofic, constituţional sau biblic. De aceea, este timpul să oprim atacurile radicale asupra definiţiei căsătoriei şi familiei şi să respingem noţiuni ca şi căsătorie de acelaşi sex, orientare sexuală sau adopţie „gay”.

Pastor Moldovan Ioan
președintele Comunității Penticostale de Oradea

(advertorial)