Liderul grupului PNL, Ionel Avrigeanu, a vorbit, marţi, în plenul Consiliului Judeţean Bihor despre diferenţele de preţuri între cursele care urmează să fie operate de Tarom de la Oradea spre Milano şi Barcelona şi spre aceleaşi destinaţii operate de Wizz Air la Debreţin, dând de înţeles că pasagerii vor alege să călătorească din Ungaria.

Mai scumpe…

Pentru zborurile din Oradea, preţurile pornesc de la 86 euro dus-întors pe destinaţia Milano -Bergamo şi 130 euro dus-întors pentru destinaţia Barcelona, pe aeroportul principal El Prat.

"Am văzut că avem curse la Barcelona şi Milano. Am verificat la aeroportul din Debreţin, unde sunt curse spre Milano de la 18,5 euro şi 37 euro, respectiv spre Barcelona între 35 şi 55 euro. Vă întreb unde vor merge călătorii. Dacă cineva merge pe banii firmei sau pe banii Consiliului Judeţean bănuiesc că nu e foarte important preţul, dar când cineva scoate bani din propriul buzunar contează", a spus Ionel Avrigeanu.

Drept răspuns, preşedintele CJ Pásztor Sándor i-a spus lui Avrigeanu că face reclamă pentru Debreţin, deşi multă lume l-a acuzat pe el, adică pe Pásztor, de acest lucru. Totodată, şeful CJ a subliniat că preţurile enumerate de Avrigeanu sunt preţuri de pornire. "Încercaţi să vă cumpăraţi un bilet să vedeţi preţurile reale. Dacă se mai adaugă şi bagaj veţi ajunge tot acolo", a spus Pásztor. După cum se ştie, în preţul biletului Tarom este inclus un bagaj de cală de 23 kilograme.

Tot el a spus că, "în ultimele luni de operare" de la Oradea, Ryanair a avut preţuri similare celor propuse de Tarom şi încărcătura aeronavelor a fost una bună.

În toiul nopţii

Tot pe această temă, consilierul PNL Sebastian Lascu a ridicat problema orelor de operare pentru zborurile spre Barcelona (El Prat) şi înapoi. "Am descoperit că din Oradea se pleacă la ora 23 şi se ajunge în Barcelona la ora 1, iar la întoarcere se porneşte la ora 1.55 din Barcelona şi se aterizează în Oradea la ora 5", a spus Lascu, criticând astfel programul de zbor total neplăcut pentru pasageri.

Concret, avioanele de Barcelona vor pleca de la Oradea la ora 23.35 şi vor ajunge la Barcelona la ora 1.20, în timp la întoarcere aeronavele vor decola la ora 1.55 şi vor ateriza la Oradea la 5.35.

Pásztor a confirmat că zborurile vor fi operate la acele ore incomode, însă a spus că acest lucru este cauzat de aglomeraţia de pe Aeroportul El Prat din Barcelona. "Nu erau sloturi de zbor. Cei din Barcelona nu mai vor zboruri noi, de câteva luni încercăm să găsim aceste variante. Momentan aşa pornesc şi vom vedea ce se întâmplă mai departe", a spus şeful CJ, adăugând că zborurile de Milano se efectuează înainte de prânz.

Venituri mai mici

Discuţiile au apărut când pe ordinea de zi a venit rândul aprobării unei rectificări de buget la Aeroportul Internaţional Oradea, regie autonomă aflată în subordinea CJ Bihor.

Aleşii PNL Bihor au refuzat să-l voteze, acesta fiind aprobat cu ajutorul consilierilor PSD, UDMR şi ALDE. Ionel Avrigeanu a explicat că liberalii nu aprobă această rectificare deoarece, deşi veniturile la Aeroport scad, bonusurile pentru conducerea regiei nu au fost atinse.

"Există o rectificare negativă, se realizează doar 94% din veniturile prevăzute în condiţiile în care cursele au scăzut la jumătate. M-a frapat că la capitolul bonusuri sumele alocate au rămas în proporţile de 100%. Nu cred că este moral, în condiţiile în care veniturile nu se realizează. Să le tăiem bonusurile şi sumele aferente contractelor de mandat şi să fie cu 6% mai puţin! Ar fi o abordare normală", a spus Avrigeanu. Propunerea lui nu s-a pus în practică.

Citește și:

Tarom a pus în vânzare biletele de la Oradea spre Milano și Barcelona. Află prețurile!