Compania de Apă Oradea a primit săptămâna trecută, în mod surprinzător, premiul pentru cea mai rentabilă firmă de profil din ţară. Asociaţia Română a Apei a ales câştigătorul în baza unor criterii clare cum ar fi perioada de recuperare a creanţelor, veniturile pe cap de angajat şi, mai ales, rata profitului pe anul 2010.

CAO şi-a lăudat performanţa pe site-ul propriu într-un comunicat sub care, într-un anunţ de câteva rânduri, apare şi explicaţia: începând din 1 iulie CAO va majora, din nou, tarifele de apă şi canalizare.

Scumpirea cu 3,9% reprezintă indexarea cu rata inflaţiei pe perioada noiembrie 2010 - aprilie 2011, convenită de Companie cu BERD, în urmă cu opt ani, când s-a semnat contractul de împrumut pentru reabilitarea şi extinderea reţelelor de apă şi canalizare. Iar astfel de scumpiri, care se reflectă în profitul regiei, au loc cel puţin de două ori pe an!