Societatea de transport OTL deschide, din 2 martie, cea de-a treia autogară din Oradea, pe bulevardul Ştefan cel Mare, ce va deservi cursele care circulă pe rute din nordul judeţului, precum şi spre alte judeţe precum Satu Mare şi Timiş. Investiţia s-a ridicat la peste 1 milion de lei.

Este cea de-a treia staţie intermodală în care municipalitatea orădeană a investit, după autogara Nufărul şi autogara Decebal. "Pe viitor dorim să realizăm una şi pe relaţia Oradea – Aleşd – Cluj. Trebuie să-i găsim locaţia undeva pe Calea Clujului", a spus, joi, într-o conferinţă de presă viceprimarul Mircea Mălan.

Acesta s-a arătat convins că noua autogară din Ştefan cel Mare le va oferi persoanelor care circulă pe rutele din nordul judeţului, precum şi celor care pleacă şi vin din alte judeţe, condiţii civilizate de aşteptare.

Clădirea autogării are 117 mp şi cuprinde un spaţiu de aşteptare dotat cu scaune, dulapuri cu chei pentru bagaje şi toalete. De asemenea, lângă clădire au fost amenajate patru peroane cu bariere, acoperite cu copertină metalică.

Până acum, trei companii au semnat contracte cu OTL pentru utilizarea noii autogări, acestea având curse interjudeţene spre Zalău, Arad, Şimleu Silvaniei, Timişoara, Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei.

Directorul OTL, Viorel Pop, s-a arătat optimist că şi transportatorii intrajudeţeni vor dori să semneze contracte. "Urmează ca pe toată relaţia Oradea – Marghita, Oradea – Valea lui Mihai şi Oradea – Satu Mare cei care opresc în această porţiune să aibă contract cu OTL. Sperăm să satisfacem în cât mai bună măsură tranzitarea persoanelor care vin în Oradea din această direcţie", a spus acesta.

În cazul în care nu-şi vor face contract cu OTL, operatorii judeţeni nu vor mai putea opri legal în acea staţie.

Transportatorii din judeţ plătesc 2,5 lei pe intrare în autogară, iar cei care efectuează curse în afara judeţului 4 lei.

Lucrările au costat 1.040.000 lei şi au fost efectuate de firma Abed Nego. Acestea au fost finalizate în luna decembrie a anului trecut, cu o lună întârziere faţă de data din contract. Directorul OTL a spus că s-au aplicat penalităţi "conform contractului", neprecizând însă suma.

Ulterior, s-au făcut lucrări pentru instalarea barierelor automate, care nu erau prevăzute în proiect, şi s-au făcut demersuri pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare din partea Autorităţii Rutiere Române.