Primăria Oradea, prin Asociaţia de Promovare a Turismului, a prezentat, miercuri, într-o conferinţă de presă, Oradea City Card, un pachet ce se adresează turiştilor din ţară şi străinătate, precum şi orădenilor.

"Începând de astăzi, Oradea se deschide oficial turiştilor, prin lansarea Oradea City Card. Cardul este o invitaţie pentru turişti şi pentru orădeni de a descoperi Oradea, Băile Felix şi Băile 1 Mai, printr-un pachet consistent de servicii turistice", a spus city managerul Eduard Florea.

Oradea City Card include un card de călătorie, o hartă turistică a celor trei zone (Oradea, Băile Felix şi Băile 1 Mai), precum şi o broşură de 120 de pagini cu informaţii şi cupoane de reduceri la obiectivele turistice, magazinele, restaurantele, SPA-urile locale. Cardul costă 15 lei.

"Cardul de călătorie va putea fi folosit nelimitat, timp de 48 de ore de la prima validare, pe mijloacele de transport în comun ale OTL, atât în Oradea cât şi pe rutele spre Băile Felix şi Băile 1 Mai", a precizat Eduard Florea.

Card economicos

Cardul garantează, prin cupoane incluse într-o broşură, reduceri de 50% la obiectivele turistice vizitabile din Oradea, precum Turnul Primăriei, muzeele memoriale orădene (Iosif Vulcan, Aurel Lazăr, Ady Endre), muzeul Catedralei Romano-Catolice şi Grădina Zoologică. De asemenea, mai mulţi parteneri privaţi ai municipalităţii au pus şi ei la bătaie reduceri de între 5 şi 50% şi oferte promoţionale la SPA, restaurante, magazine, pub-uri, cinema, etc.

"Estimăm că un turist ar putea economisi, prin utilizarea acestui card, peste 400 lei, dar depinde foarte mult de cantitatea de servicii pe care le accesează turiştii. Cu acest card ne adresăm tuturor turiştilor, că discutăm de turiştii de weekend, fie despre cei care se află în sejur în Băile Felix şi Băile 1 Mai ori de cei care tranzitează oraşul. Credem că acest instrument va duce la creşterea veniturilor afacerilor locale cu orientare turistică",  a mai spus Eduard Florea.

Oradea City Card va fi disponibil începând de luni, 27 iulie, în chioşcurile OTL din zonele centrale şi de la intrările în oraş, în şapte chioşcuri de vânzare a presei (Piaţa Unirii, str. Republicii – pietonală, în faţa Magazinului Crişul, lângă Podul Intelectualilor, lângă Universitatea din Oradea, capăt de linie Nufărul şi Gara Centrală). Pe aceste chioşcuri, existenţa cardurilor turistice va fi semnalizată prin montarea unui semn internaţional de informaţii "i". Pentru achiziţionarea acestora municipalitatea a investit în total 1.100 lei.

Cardurile pentru turişti se vor mai găsi şi în mai multe hoteluri partenere precum Ramada, DoubleTree by Hilton şi President. "Suntem în discuţii şi cu mai multe pensiuni din Băile Felix şi Băile 1 Mai pentru a comercializa aceste carduri. Cei care revând aceste carduri au un discount de 4% la achiziţionarea lor, ceea ce înseamnă 60 bani la un card de 15 lei. Clar nu este o afacere", a spus directorul economic al OTL, Romeo Nica.

Deocamdată, Primăria Oradea a tipărit 500 de pachete Oradea City Card, la costuri de 10 lei unul. Broşura este editată în două limbi, română şi engleză. Întrebat de ce nu au tipărit cardul şi în limba maghiară, având în vedere faptul că este vorba despre un oraş de graniţă, iar mulţi dintre turiştii din Oradea tocmai vin din Ungaria, reprezentanţii municipalităţii au precizat că, în opinia lor, acest lucru nu este neapărat necesar. "Broşura are doar limba română şi limba engleză, credem noi că va fi suficient. Oricum, broşura e însoţită de imagini şi de date destul de uşor de parcurs", a răspuns Eduard Florea.

Promovare online

Potrivit directorului Asociaţiei de Promovare a Turismului în Oradea şi Băile Felix, Mihai Jurca, în perioada următoare Oradea City Card va fi promovat prin lansarea unui website dedicat, precum şi pe alte portaluri. "Am identificat câteva site-uri de turism foarte accesate pe care ne vom promova prin bannere, precum şi pe reţeaua de socializare Facebook", a adăugat Jurca.

Pe de altă parte, în aceeaşi conferinţă de presă, reprezentanţii municipalităţii au anunţat că, tot de luni, din cele şapte chioşcuri de distribuţie a presei, precum şi din mai multe unităţi hoteliere, turiştii îşi vor putea cumpăra suveniruri cu Oradea, Băile Felix şi Băile 1 Mai, precum carneţele, căni, plase din material reciclabil, şi, evident, magneţi. "Am pus accentul pe calitate, de aceea un magnet metalic cu Oradea va costa 14,99 lei", a precizat Mihai Jurca. 

De altfel, costurile tuturor tipurilor de suveniruri inscripţionate cu Oradea şi Băile Felix sunt destul de ridicate. Magneţii costă 14,99 lei, o hartă turistică 2,99 lei, un carnet de notiţe 9,99 lei, un breloc 11,99 lei, o cană 19,99 lei, o plasă din material textil 15,99 lei, iar o hartă panoramică cu trasee turistice 5,99 lei.

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică, într-un an Oradea este vizitată de 115.000 turişti. Cifrele se referă însă la numărul de cazări în hoteluri, adică nu reflectă câţi dintre aceştia au ajuns ca turişti, în vizite sau cu afaceri în Oradea.