Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică, postându-l pe propriul site, proiectul viitoarei Hotărâri de Guvern pentru aprobarea studiului de fezabilitate a proiectului privind electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor ca lucrare de utilitate publică.

Persoanele interesate pot face propuneri și sugestii pe marginea proiectului de act normativ până la 29 noiembrie 2021, anunță site-ul Ministerului Transporturilor în legătură cu proiectul electrificării liniei pe 166,216 km, estimat la 9,49 miliarde lei, și care prevede, de asemenea, reabilitarea gărilor de pe traseul cuprins între Episcopia Bihor și Cluj Napoca.

Finanţarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Planul electrificării căii ferate Episcopia Bihor - Cluj Napoca a fost inclus în Master Planul General de Transport al României în 2016, când orădeanul Marcel Boloș era secretar de stat în minister.