O asociere formată din patru firme a început pregătirile pentru construirea pasajului pe DN 1 Oradea – Cluj la ieșirea din Oșorhei spre Aleșd.
Deoarece pe durata lucrărilor nu se va mai putea intra în Oșorhei pe șoseaua națională, circulația spre și dinspre Oradea se va desfășura doar pe centura Oșorhei și pe o bretea de deviere care acum se amenajează la capătul ei spre DN 1.
Spre satele Fughiu și Husasău de Criș se va ajunge printr-un drum provizoriu, care va începe din Oșorhei.
Înainte de pasaj, bretea
Noul pasaj va fi ridicat peste sensul giratoriu din intersecția dintre DN 1, centura Oșorhei și drumul comunal ce duce spre Fughiu. În pregătirea șantierului, constructorii au început amenajarea unei bretele care va prelua traficul dinspre Cluj spre Oradea, dar și cel din sens opus, a anunțat vineri Consiliul Județean Bihor.
Potrivit administrației județene, circulația prin sensul giratoriu actual va fi suspendată pe șoseaua națională începând cu data de 2 decembrie.
„Breteaua va avea două benzi pe care va fi deviat tot traficul dinspre Cluj spre Oradea, pe centura Oșorhei. Ne propunem ca până la finalul lunii noiembrie această bretea să fie realizată, iar din data de 2 decembrie, după Ziua Națională, vor începe lucrările propriu-zise la pasajul suprateran. În luna iulie, anul viitor, lucrările vor fi finalizate, iar pasajul dat în circulație”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Pe durata construirii pasajului pe DN 1, accesul către Oșorhei dinspre Aleșd va fi posibil prin centura localității și apoi pe drumul județean dinspre Copăcel.
În sens invers, pentru vehiculele care vor merge dinspre Oradea spre Aleșd, accesul se va face tot pe centură. În schimb, șoferii care vor merge spre Fughiu sau spre Husasău de Criș, vor trebui să folosească un drum provizoriu din Oșorhei.
„Le cer scuze locuitorilor din Oșorhei pentru inconvenientele cauzate de modificările temporare ale accesului și le mulțumesc pentru înțelegere. După finalizarea pasajului, la intrarea și ieșirea din Oșorhei va fi o circulație mai fluentă, centura Oșorhei preluând traficul greu”, a adăugat Bolojan.
Cu bani de la UE
Pasajul peste girația de la ieșirea din Oșorhei spre Săcădat de pe DN 1 va avea o lungime totală de 402 metri, cu tot cu rampe, și o lățime de 10 metri, cu două benzi de circulație, câte una pe sens, scopul construirii lui fiind fluidizarea circulației care se desfășura cu lentoare pe șoseaua națională în această zonă.
Pornite doar după încheierea construirii centurii Oșorhei tocmai pentru ca aceasta să poată prelua traficul pe durata șantierului pentru realizarea pasajului, lucrările sunt executate de o asociere formată din patru firme: Freyrom, Integrated Road Solutions (ambele din București), Inginerie Drumuri și Poduri (Alba Iulia) și Procons Group (Oradea), care a câștigat o licitație la concurență cu alte cinci asocieri și firme.
Valoarea contractului este de 28,236 milioane lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021–2027.
Pasajul din Oșorhei este unul din cele 7 pasaje care urmează să fie construite de CJ Bihor în Oradea și în Zona Metropolitană în perioada următoare.