Mai multe instituţii din Bihor au anunţat repornirea activităţii cu publicul în zilele următoare, după ieşirea din starea de urgenţă. Spre exemplu, Primăria Oradea a anunţat că, din 18 mai, reia activitatea integrală cu publicul, însă orădenii vor trebui să poarte măşti. De asemenea, redeschideri au anunţat şi cei de la Starea Civilă, Casa de Asigurări de Sănătate şi Poliţia Rutieră. 

Cu temperatura verificată

La Primăria Oradea vor trebui respectate condiţiile de prevenire a transmiterii Covid-19. "Accesul angajaţilor, cât şi al publicului se va realiza doar pe poarta dinspre strada Primăriei, precum şi pe poarta din curtea instituţiei în zona de parcare amenajată. Celelalte porţi de acces vor rămâne închise. Totodată, accesul publicului la etajele superioare ale clădirii Primăriei Oradea rămâne închis, relaţia cu publicul asigurându-se strict în spaţiile de la parterul instituţiei", se arată într-o informare trimisă miercuri de reprezentanţii municipalităţii. 

Aceştia subliniază că accesul în instituţie va fi permis numai cu mască de protecţie şi cu verificarea temperaturii la poarta de acces, atât pentru cetăţeni, cât şi pentru angajaţi.

"În ceea ce priveşte activitatea din Sala Ghişeeelor, municipalitatea va monta la ghişee o folie de policarbonat pentru protecţia cetăţenilor şi a angajaţilor, va dota personalul cu viziere, va asigura soluţii de dezinfectare, dar şi aerisirea şi dezinfectarea periodică a spaţiilor. Totodată, se vor lua măsuri pentru limitarea numărului de persoane în Sala Ghişeelor, respectiv în birourile operatorilor, cu păstrarea distanţei recomandate de 1,5 metri", se arată în comunicat.

De miercuri, în Piramidă a fost reluată activitatea la ghişeul de declaraţii auto de la înmatriculări, iar din 18 mai toate operaţiunile din sala ghişeelor vor fi disponibile. "Pentru a reduce timpul de aşteptare, se vor procesa pe loc numai vânzările/cumpărările de autoturisme. Pentru clădiri şi terenuri se vor depune documentele şi o declaraţie fiscală simplificată", transmite Primăria.

Tot de luni, 18 mai, se redeschid birourile operatorilor de la parterul Primăriei (RER, Poşta, Termoficare, RCS), excepţie făcând Distrigaz care se va redeschide din 1 iunie.

În ceea ce priveşte programul de lucru, până în data de 22 mai, administraţia locală va avea program cu publicul între orele 8.00-16.00, după care, începând din 25 mai, programul va fi prelungit, respectiv de luni până joi între 8.00 -18.00 şi vineri de la 8.00 - 15:30. În continuare, Primăria Oradea le recomandă cetăţenilor să folosească platforma Ghişeul Online pentru diverse servicii. 

Se înregistrează şi oficiază căsătorii

De asemenea, Primăria a anunţat că din 18 mai va fi reluată activitatea de înregistrare a declaraţiilor de căsătorie şi oficierea căsătoriilor conform programărilor. 

"Depunerea actelor se va face personal, de către viitorii soţi, la Primăria municipiului Oradea, Compartimentul de Stare Civilă, cam. 12, parter. Accesul la ghişeu se va face cu respectarea distanţei minime de siguranţă, a regulilor de disciplină sanitară stabilite de autorităţi şi ţinând seama de indicaţiile ofiţerilor de stare civilă. Informaţii suplimentare cu privire la înregistrarea căsătoriei pot fi obţinute accesând pagina de internet: http://evp-oradea.ro, secţiunea Stare civilă, la telefon 0259/408824 sau pe adresa de e-mail starecivila@evp-oradea.ro", transmite municipalitatea. 

Program şi măsuri la CAS Bihor

Totodată, conducerea Casei de Asigurări de Sănătate Bihor anunţă reluarea activităţii directe cu publicul începând din 15 mai.

Activitatea cu publicul se va desfăşura de luni până joi în intervalele orare 9.00 -12.00 şi 15.30-16.30, iar în ziua de vineri de la 9.00-12.00. Întreaga activitate cu publicul va fi organizată astfel încât să limiteze cât mai mult deplasările şi interacţiunea între persoane. 

Accesul în instituţie va fi permis numai cu mască şi cu verificarea temperaturii la poarta de acces, atât pentru cetăţeni, cât şi pentru angajaţi. 

"Reamintim cetăţenilor că toate documentele / petiţiile / cererile etc. adresate insituţiei se pot trimite prin poştă / curierat, se pot trasmite prin email la adresele casbh@rdslink.ro şi e-mail@casbh.rdsor.ro, pe fax nr. 0259.454184/ 0259.416017, sau online prin intermediul Formularului de contact care poate fi accesat pe site-ul CAS Bihor", se arată în comunicatul instituţiei, care le recomandă bihorenilor ca doar în cazuri excepţionale să meargă la ghişee.

Examene teoretice pentru carnet

Inspectoratul de Poliţie Judeţean a anunţat că, din 15 mai, se reia organizarea testării privind cunoaşterea regulilor de circulaţie, pentru persoanele care vor să-şi redobândească permisele auto. Pe de altă parte, examenele pentru obţinerea carnetelor de conducere vor începe abia din iunie. 

Testul se va susţine în incinta Cetăţii Oradea, corpul M (intrarea de pe strada Dobrogeanu Gherea) – în zilele de VINERI, începând cu ora 09:00.

Pentru limitarea riscului de răspândire a noului virus, persoanele care se prezintă la testare vor respecta în mod obligatoriu următoarele măsuri:
-  Pentru a se evita formarea de grupuri în aşteptarea susţinerii testului vor fi organizate mai multe serii de testare, persoanele care intenţionează să susţină testul se vor programa telefonic apelând numărul de telefon: 0259/412433 – ocazie cu care li se va comunica seria în care au fost programate şi ora la care să se prezinte;
-  Candidaţii vor purta în mod obligatoriu mască de protecţie şi/sau vizieră şi vor avea asupra lor cartea de identitate, dovada înlocuitoare a permisului de conducere în original şi un instrument de scris cu cerneală sau pastă de pix de culoare albastră.
-  Pe parcursul susţinerii testului/ comunicarea rezultatelor obţinute este obligatorie păstrarea distanţei de 1,5 metri între persoane.

Program la ghişeele Serviciului Rutier

Din 18 mai, măsura suspendării activităţii de relaţii cu publicul încetează, astfel încât ghişeele organizate la Serviciul Rutier vor fi deschise în conformitate cu următorul program:

Ghişeul de restituiri documente (permise de conducere, certificate de înmatriculare) al Serviciului Rutier (Ghişeul nr. 3), în săptămâna 18.05.2020 – 24.05.2020 va avea un program extins: 
Luni (18.05), miercuri (20.05) şi vineri (22.05): 08:00 – 16:00;
Marţi (19.05) şi joi (21.05): 08:00 – 18:00.
Începând cu data de 25.05.2020 Ghişeul nr. 3 va avea programul stabilit, respectiv:
Luni, miercuri, vineri: 09:00 – 12:00;
Marţi şi joi: 15:00 – 18:00 

Celelalte ghişee organizate la sediul Serviciului Rutier Bihor vor avea program normal, respectiv:
Ghişeul nr. 1
Luni – joi:   08:00 – 14:00
Vineri:  08:00 – 13:00
Preluare cereri pentru:
-    comunicarea istoricului sancţiunilor la regimul circulaţiei pe drumurile publice - cazier rutier;
-    comunicarea informaţiilor referitoare la numărul de puncte de penalizare aplicate;
-    reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce;
-    restituirea permisului de conducere eliberat de o autoritate străină, înainte de expirarea perioadei de suspendare, cu cel mult o zi lucrătoare înainte de data părăsirii teritoriului României;
-    păstrarea permisului de conducere eliberat de o autoritate străină la serviciul rutier pe raza căruia a fost săvârşită fapta;
-    restituirea permisului de conducere în baza certificatului (actului) medico-legal prin care se confirmă că afecţiunile medicale care au determinat declararea persoanei respective ca inaptă medical au încetat.

Preluare ordonanţe emise de unităţile de parchet, sentinţe civile şi penale.
Ghişeul nr. 2
Marţi şi joi: 12:00 – 14:00
Prelungirea dreptului de circulaţie în cauze penale

Persoanele care se prezintă la sediul Serviciului Rutier Bihor vor purta în mod obligatoriu mască de protecţie şi/sau vizieră, în caz contrar nu le va fi permis accesul în instituţie.

"Vă adresăm rugămintea de a conştientiza importanţa măsurilor de protecţie pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu Coronavirus şi să respectaţi marcajele de distanţare instalate la sediul Serviciului Rutier", au transmis reprezentanţii IPJ.  Pentru protecţia cetăţenilor cât şi a personalului instituţiei, la ghişeele Serviciului Rutier au fost instalate panouri de plexiglas.