In primul rand, trebuie avut grija la pierderile de putere, ceea ce inseamna utilizarea cat mai putin posibil a aerului conditionat. Functionarea condensatorului acestuia inseamna un plus de aproape jumatate de litru consumat la suta de kilometri.

Orice turbulentă aerodinamică suplimentara are efecte asupra consumului, deci este bine sa tinem geamurile inchise (exagerand, ar trebui chiar sa pliem oglinzile laterale, al caror aport la pierderile aerodinamice este semnificativ peste 50-60 km/h).

Accelerarile si decelerarile trebuie facute gradual, foarte incet, motivul fiind simplu: cu cat pedala de acceleratie este apasata mai lent, cu atat procesul injectiei amestecului de carburant se realizeaza gradual, fara un consum inutil, cum se intampla la acceleratiile in forta.

Pentru un optim al caracteristicilor de consum si performanta, mai este necesar ca schimbarea treptelor de viteza sa se realizeze in zona turatiei de cuplu maxim, care, fata de motorizarile pe benzina, la motoarele diesel este, in general, in jurul valorii de 2.000 rpm.

Masa cat mai redusa a masinii contribuie, de asemenea, la realizarea unui consum mai mic. Deci este de preferat sa nu carati tot timpul cu masina lucruri care nu va sunt necesare - roata de rezerva poate fi inlocuita cu un kit specific, scaunul de copil poate fi utilizat atunci cand transportati copilul, iar portbagajul suplimentar este bine sa fie folosit doar la escapadele in care este nevoie de spatiu suplimentar pentru bagaje.

Adaptarea tipului de cauciucuri la anotimp conteaza, deoarece o aderenta optima inseamna un consum mai redus. Spre exemplu, daca se merge cu anvelope de iarna vara, consumul va creste, concomitent cu uzura mai mare a acestui tip de anvelope, create pentru conditii de temperaturi joase.

Tipul combustibilului influenteaza si el, intr-o masura importanta, caracteristicile de consum. Motorina cea mai ieftina are si un continut ridicat de apa si impuritati, asa incat procesul de ardere este incomplet, ceea ce inseamna un consum mai mare de motorina si emisii mai mari de CO2. O motorina mai buna calitativ, chiar daca e mai scumpa, inseamna un consum mai redus si o poluare mai mica, dar si o menajare a motorului. Prin urmare, pe termen lung se obtine chiar o mica economie in buzunar, in timp ce proprietarul poate fi cu constiinta impacata ca a consumat cat mai putin.