Noul Mers al Trenurilor, intrat în vigoare pe 11 decembrie 2022 și valabil până pe 9 decembrie 2023, i-a „izolat” pe bihoreni de Capitala țării.

CFR Călători nu doar că nu asigură niciun tren InterCity de zi între Oradea și București, dar nu le permite bihorenilor nici să prindă legături din Cluj ori Arad. Vagoanele din Oradea ajung în aceste orașe la câteva minute după ce trenurile de aici au pornit deja spre Capitală!

„Trenurile Inter Regio, care pleacă pe timp de zi din Oradea, ajung la Cluj-Napoca sau Arad, de unde ar exista legături spre București, la câteva minute după plecarea trenurilor IC din aceste orașe (astfel, trenul IRN 405, cu plecare din Oradea la ora 05:35, ajunge la Cluj-Napoca la ora 08:19, iar trenul IC 532 pleacă din Cluj-Napoca spre București la ora 08:10; trenul IR 1532, cu plecare din Oradea la ora 04:09, ajunge la Arad la ora 06:25, iar trenul IC 522 pleacă din Arad spre București la ora 06:19)”, se arată într-un comunicat transmis miercuri de senatorul PNL de Bihor Adrian Hatos.

În acest context, parlamentarul a cerut, printr-o interpelare adresată ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, „să clarifice „izolarea” feroviară a municipiului Oradea”, dar și măsuri pentru asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București.

Mai precis, Grindeanu ar trebui să-i spună lui Hatos care este motivul pentru care nu există niciun tren InterCity între Oradea și București pe timp de zi și ce măsuri are în vedere pentru asigurarea conectivității, „în condițiile în care călătorii ar trebui să se bucure de o experiență feroviară fluidă pe tot parcursul călătoriei lor, iar operatorii feroviari ar trebui să dea dovadă de receptivitate la nevoile călătorilor”.

În comunicatul transmis, Hatos a mai subliniat că în Strategia Comisiei Europene în domeniul transporturilor, pe termen mediu și lung, „transportul feroviar este considerat a fi unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport pe care le avem la dispoziție și care, prin urmare, este important să devină o opțiune atractivă pentru călătoriile, nu doar pe distanțe scurte, ci și pe distanțe lungi și transfrontaliere”.

„De asemenea, obiectivul Comisiei este ca până în 2030 să dubleze traficul feroviar de mare viteză, iar până în 2050 – să îl tripleze. Însă pentru a avea o conectivitate fluidă și eficientă la nivel național, autoritățile responsabile trebuie să se asigure și că există o bună gestionare a capacităților, inclusiv o bună coordonare orară a mersului trenurilor”, a mai transmis senatorul liberal.

Printr-un comunicat de presă remis cu ocazia anunțării noului Mers al Trenurilor, CFR Călători a informat că modificările au fost făcute „pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată a unei categorii cât mai largi de călători”, dar și că „oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport”.

Potrivit datelor disponibile pe site-ul CFR Călători, singurul tren direct de la Oradea la București pleacă din reședința Bihorului la ora 19.26 și ajunge în Capitală la 07.58. Un bilet la clasa a II-a costă 126,6 lei, la cușetă de 4 persoane – 187,6 lei, iar în vagonul dormitor ajunge la 282,2 lei.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!