Asociaţia Concesionarilor Dacia, Renault şi Nissan din România (ACODAREN), care reuneşte majoritatea service-urilor Dacia, Renault şi Nissan de pe piaţa românească, a anunţat că a reziliat 55 de contracte pe care le avea cu Asirom, noul lider al pieţei asigurărilor RCA. Motivul? Potrivit unui comunicat citat de News.ro, întârzie plăţilor către service-uri cu lunile şi impune folosirea unor piese cât mai ieftine pentru reparaţii, de calitate incertă.

Asirom, companie controlată de grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG), a devenit în acest an liderul pieţei RCA, ocupând locul lăsat iber de Astra Asigurări. La finele lunii martie, asigurătorul avea o cotă de piaţă de 25,8%, vânzările de poliţe RCA ocupând aproape trei sferturi din portofoliul Asirom.

ACODAREN  susţine că Asirom a preluat nu doar clienţii falimentarei companii Astra, ci şi metodele sale, scrie Digi24.ro.

„Asirom îşi reglează socotelile financiare pe seama service-urilor noastre, nu ne plăteşte facturile, trage de timp pentru a aduna bani din piaţă şi ne creează probleme cu clienţii. Foloseşte aceleaşi metode pe care le-au folosit Astra sau Carpatica”, a declarat directorul ACODAREN, Marius Ghiban.

Concret, acesta s-a referit la faptul că metoda Asirom este de a încheia cu service-ul un contract cu plata despăgubirii la termen, numită decontare directă, dar fără penalităţi pentru nerespectarea termenului de plată. „Odată cu apariţia problemelor de lichidităţi la asigurător, apar şi intârzierile la plata către service, iar datorită lipsei penalităţilor de neplată în contract, întârzierile ajung de ordinul lunilor. În tot acest timp, asigurătorul încasează prime de asigurare, reuşind astfel să-şi amelioreze temporar lichiditatea”, a menţionat ACODAREN.

Potrivit asociaţiei, altă metodă folosită de Asirom este prelungirea perioadei dintre constatarea şi acceptarea plăţii despăgubirii, iar în repezent asigurătorul are datorii importante şi întârzieri la plăţi către service-uri. „Conform datelor colectate de la membrii asociaţiei zilele trecute, Asirom ne datorează peste 1.300.000 lei, având întârzieri la plată de ordinul zecilor şi sutelor de zile. În plus, avem peste 100 de maşini în diferite etape de reparaţie care aşteaptă de mult timp acordurile de la Asirom, iar clienţii noştri încep să fie iritaţi de aceste intârzieri. Noi suntem cu mâinile legate, constrânşi de respectarea contractului pe care chiar Asirom nu-l respectă faţă de noi”, a mai spus Ghiban.

O altă acuzaţie este că Asirom încearcă să diminueze cu orice preţ valoarea despăgubirii, service-urile fiind constrânse, prin platformele de aprovizionare cu piese de schimb impuse de compania de asigurări, să comande doar de la anumiţi furnizori cu preţuri foarte mici. „Calitatea şi originea acestora nu este asumată de asigurător. Există cazuri în care aceste piese au origine îndoielnică sau sunt chiar contrafăcute”, susţine ACODAREN.

Reprezentanţii asociaţiei susţin, însă, că rezilierea NU îi va afecta negativ pe şoferii care îşi repară maşinile în baza unei asemenea poliţe. Ba din contră, de acum, reparaţiile vor fi făcute chiar mai repede.

„Am depus la Asirom notificările de reziliere pentru 55 de contracte ale noastre care mai erau în vigoare. Clienţii Dacia, Renault sau Nissan pot sta liniştiţi dacă au de făcut reparaţii pe o poliţă Asirom. Fără contracte, vom putea repara mai repede şi mai bine decât acum! Chiar dacă birocraţia este mai mare, ne ocupăm noi în locul clienţilor, fără costuri suplimentare pentru ei”, a precizat directorul ACODAREN.

Asociaţa îşi asigură clienţii că personalul din service-uri este pregătit şi are la dispoziţie toate formularele necesare şi precizează că legislaţia prevede că păgubiţii RCA sunt liberi să îşi aleagă service-ul fără constrângeri din partea asigurătorului.

ACODAREN, cea mai veche asociaţie de service-uri de marcă din România, rereprezintă interesele a 62 de societăţi autorizate de producătorii Dacia, Renault şi Nissan şi are peste 100 de puncte de vânzare şi service la nivel naţional. Digi 24 mai menţionează că pentru a rezolva problemele de lichiditate ale Asirom, companiile austriece care controlează compania au aprobat luna aceasta o infuzie de capital de 170 milioane de lei, printr-o majorare de capital la care acţiunile sunt vândute la un preţ dublu faţă de cel nominal, incluzând şi o primă de emisiune.