Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor avertizează bihorenii să îşi aleagă cu atenţie alimentele şi cadourile în preajma sărbătorilor de iarnă.

La produsele alimentare neambalate, consumatorii sunt sfătuiţi să analizeze aspectul produsului (culoare, miros, consistenţă), precum şi existenţa pe carne a ştampilelor de verificare sanitar-veterinară.

Totodată, comercianţii trebuie să asigure temperatura optimă de păstrare şi să respecte regulile privind vecinătatea produselor, aşadar clienţii ar trebui să fie atenţi şi la modul de expunere a acestora. În plus, consumatorii trebuie să fie atenţi şi la aspectul ambalajelor, care dacă sunt deformate ori rupte nu mai prezintă deplină siguranţă pentru consumator.

Bineînţeles, consumatorii sunt îndemnaţi şi să verifice cu atenţie data durabilităţii minimale şi termeul de valabilitate al produselor, precum şi să solicite, respectiv să păstreze bonul de casă în cazul unor reclamaţii ulterioare.

"Nu cumpăraţi produse alimentare de la persoane şi din locuri neautorizate, de exemplu staţii de tramvai. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi riscaţi să achiziţionaţi un produs neconform sau chiar nesigur care vă poate afecta sănătatea", mai recomandă comisarii pentru Protecţia Consumatorilor.

Aceştia dau sfaturi şi la achiziţionarea jucăriilor, care  trebuie cumpărate numai din magazine ori raioane specializate. Jucăriile trebuie să aibă marcajul "CE", care "conduce la supoziţia că produsul este sigur, conform legislaţiei în vigoare", precum şi denumirea şi coordonatele producătorului.

De asemenea, bihorenii sunt sfătuiţi să nu achiziţioneze jucării care conţin elemente detaşabile (magneţi permanenţi) sau sunt constituite numai din magneţi permanenţi ce ar putea fi înghiţiţi.

La cumpărarea articolelor de îmbrăcăminte şi încălţăminte, clienţii sunt sfătuiţi să verifice întotdeauna compoziţia fibroasă a materialului, precum şi să încerce produsele, lucru valabil şi în cazul încălţămintei.

Consumatorii bihoreni pot adresa sesizări şi reclamaţii Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Bihor, la telefon 0259431817, la sediul din Oradea, str. Sucevei, nr.4/a si prin email la adresele: bihor@opc.ro, reclamatii.bihor@opc.ro.