Specialiştii din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor le recomandă bihorenilor să fie atenţi când îşi fac cumpărăturile la preţuri reduse, în special de Black Friday, analizând cu atenţia caracteristicile produselor, precum şi dacă reducerea este corect afişată de comerciant. 

Comisarii CJPC Bihor informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora - soldare, lichidare, vânzări promoţionale - trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice.

Preţul de referinţă trebuie să fie cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în ultimele 30 de zile. 

Totodată, bihorenilor li se recomandă ca, de Black Friday, să citească atent caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor lor. 

Pentru cumpărăturile online, bihorenilor li se recomandă să verifice stocul existent, să verifice preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA), precum şi dacă preţul include şi costul de livrare. 

Potrivit CJPC Bihor, comerciantul este obligat să informeze corect consumatorii publicând pe website: Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale şi cel de inregistrare fiscala etc) / Caracteristicile esentiale ale produsului / Pretul cu toate taxele incluse / Cheltuielile de livrare, daca este cazul / Modalitatile de plata si de livrare / Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului / Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs / Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.

De asemenea, consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el, fără să invoce un motiv. 

În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.

"Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului", se precizează în informarea CJPC Bihor. 

Consumatorul trebuie să citeasca termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.

Bihorenii pot apela la CJPC Bihor pentru sesizări şi reclamaţii cât şi pentru consiliere şi informaţii. Coordonatele de contact ale CJPC Bihor sunt: Oradea, str. Sucevei, nr.4/A, telefon/fax : 0259431817.