În apropierea sărbătorilor pascale, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor îi sfătuieşte pe bihoreni să cumpere numai produse din locuri autorizate şi să fie atenţi la mai multe aspecte legate în special de produsele din carne, precum şi la cele de patiserie.

Dacă îşi cumpără miel, bihorenii ar trebui să apeleze doar la măcelării, magazine alimentare şi locuri special amenajate în pieţe.

Carnea trebuie să aibă ştampila sanitar-veterinară, să fie elastică şi să nu prezinte suprafeţe lipicioase şi urât mirositoare. Odată cumpărată, carnea se va transporta în condiţii igienice, cât mai repede, şi se va depozita la temperaturi de refrigerare (0-4 grade C).

Când cumpără peşte, bihorenii trebuie să fie atenţi dacă solzii se desprind uşor, dacă peştele este acoperit cu mucus urât mirositor, are branhii cenuşii sau brune. În toate aceste cazuri, peştele este alterat şi poate fi un pericol pentru sănătate.

Pestele proaspăt trebuie păstrat şi expus la comercializare în vase cu gheaţă, fiind parţial acoperit de gheaţă.

CJPC Bihor îi mai sfătuieşte pe bihoreni să evite cumpărarea ouălor a căror coajă este crăpată, murdară sau spartă. Ei trebuie, totodată, să verifice data durabilităţii minime înscrise pe ambalaj.

Şi vopseaua de ouă trebuie cumpărată doar din locuri autorizate, clienţii fiind atenţi la încadrarea produsului în data durabilităţii minimale.

În privinţa produselor de patiserie, bihorenii trebuie să aibă în vedere că cele neambalate trebuie vândute în 24 de ore de la data fabricaţiei.

Dacă vor cumpăra alte produse din carne, bihorenii trebuie să fie atenţi la aspectul produsului. "Nu achizitionati produsele la care suprafata este mazguita, lipicioasa, deshidratata, cu pete de mucegai, produse cu miros si culoare modificate, consistenta nespecifica sortimentului, cu grasime acumulata sub membrana, aspect de vechi", se arată în informarea CJPC Bihor.

Consumatorii sunt sfătuiţi să refuze produsele din carne dacă au îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare, precum şi produsele pe care nu este înscrisă data durabilităţii minimale sau data limită de consum.

În cazul în care întâmpină orice fel de probleme legate de produse şi servicii, bihorenii pot suna şi în zilele libere, adică de vineri şi până duminică, la CJPC Bihor. Reclamaţiile vor fi preluate la numărul de telefon 0259431817.